یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق داده کاوی وخوشه بندی گردشگران خارجی در ایران

اختصاصی از یارا فایل تحقیق داده کاوی وخوشه بندی گردشگران خارجی در ایران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق داده کاوی وخوشه بندی گردشگران خارجی در ایران


تحقیق داده کاوی وخوشه بندی گردشگران خارجی در ایران

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:73

فهرست مطالب:

چکیده.....................................................................................................................................................................................یک
فصل اول: مقدمه...................................................................................................................................................................1
    مقدمه عمومی..................................................................................................................................................................2
    مقدمه حوزه پژوهشی مورد بحث................................................................................................................................3
    شرح موضوع پژوهش و منطق پشتوانه آن................................................................................................................3
    قلمرو پژوهش..................................................................................................................................................................4
    سازمندی گزارش............................................................................................................................................................5
فصل دوم: پیش زمینه و مرور ادبیات...............................................................................................................................6
    مفاهیم پایه و قاب کاری مفهومی...............................................................................................................................7
        تعریف داده کاوی.....................................................................................................................................................7
        کاربردهای داده کاوی..............................................................................................................................................13
        فرایند داده کاوی......................................................................................................................................................13
        آماده سازی داده ها..................................................................................................................................................15
            نرمال سازی........................................................................................................................................................17
            داده های مجهول..............................................................................................................................................18
        مدل فرایندی Crisp-DM.....................................................................................................................................19
        انواع داده ها در داده کاوی......................................................................................................................................22
            ساختار بانک اطلاعاتی رابطه ای......................................................................................................................22
            انبار داده.................................................................................................................................................................26
            OLAP چیست؟...................................................................................................................................................32
        تکنیک های داده کاوی.............................................................................................................................................44
            تکنولوژی های داده کاوی...................................................................................................................................45
            طبقه بندی.............................................................................................................................................................45
            وابستگی..................................................................................................................................................................47

            پیش بینی..............................................................................................................................................................47
            تحلیل خوشه ای...................................................................................................................................................48
                الگوریتم K-mediod ....................................................................................................................................51
                الگوریتم K-means........................................................................................................................................51
                شبکه SOM....................................................................................................................................................52
                الگوریتم BIRCH..........................................................................................................................................53
                الگوریتم CURE............................................................................................................................................58
            معتبرسازی مدل های خوشه بندی.................................................................................................................60
    مرور ادبیات.......................................................................................................................................................................63
    جمع بندی و نتیجه گیری.............................................................................................................................................66
فصل سوم: پژوهش مقدماتی...............................................................................................................................................67
    وضعیت فعلی پژوهش در حوزه مورد بحث................................................................................................................68
فصل چهارم: پژوهش پیشنهادی.........................................................................................................................................69
    محدودیت های انجام پژوهش........................................................................................................................................70
    پرسش های پژوهش.........................................................................................................................................................70
    اهداف پژوهش....................................................................................................................................................................70
    متدولوژی انجام پژوهش...................................................................................................................................................71
    نتایج و دستاوردهای مورد انتظار....................................................................................................................................71
    جمع بندی و نتیجه گیری...............................................................................................................................................72
مراجع.........................................................................................................................................................................................73

  


چکیده

   صنعت گردشگری یکی از بخش های رو به رشد اقتصاد جهانی است که تأثیر بسیاری بر اقتصاد منطقه ای و ملی کشورها دارد. با توجه به تنوع محصولات و خدمات گردشگری، گردشگران و نیازهای آنها نیز تنوع زیادی دارد. مطالعه و شناسایی رفتار گروه های مختلف گردشگران و ترجیحات و علایق آنها مهم است. زیرا که با داشتن شناخت عمیق تر از گروه های مختلف گردشگران، بهتر می توان روی آنها هدف گذاری کرد و فعالیت های جذب و حفظ را صورت داد. شناخت بهتر گردشگران، مستلزم بهره گیری و تحلیل داده ها و اطلاعات بدست آمده از آنهاست. داده کاوی از جمله تکنیک های پیچیده در تحلیل مشتریان است که به کشف الگوها و قواعد و دانش مفید موجود در پایگاه های داده مشتریان می پردازد و از این طریق شناخت عمیق تری از مشتریان بدست می دهد.
   در صنعت گردشگری درک رفتار و خصوصیات گروه های مختلف گردشگران و شناخت عواملی که هر کدام از این گروه ها را تشویق به خرید یک محصول خاص گردشگری می کند، اهمیت زیادی دارد. با شناخت گروه های مختلف گردشگران و نیازها و خصوصیات هر گروه، می توان در طراحی محصول گردشگری، تعیین استراتژی های توسعه و قیمت گذاری برای هر گروه گردشگران، به مزیت رقابتی دست یافت. در این تحقیق به بخش بندی گردشگران بین المللی در ایران می پردازیم. با استفاده از اطلاعات و دانش بدست آمده از گردشگران خارجی و شناسایی بخش های مختلف آنها، می توان به مدیران و تصمیم گیران گردشگری در توسعه محصولات و خدمات مناسب گردشگری کمک کرد. همین طور می توان به راهکارهایی در جهت بازاریابی و جذب بیشتر گردشگران و در نتیجه رونق گردشگری در ایران دست یافت.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.