بخشی از متن اصلی :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
ـ مقدمه 1
ـ ساختار PLC 2
ـ تفاوت PLC با کامپیوتر 6
ـ کاربرد PLC صنایع مختلف 8
ـ سخت افزار PLC 9
ـ مدولا منبع تغذیه (PS ) 10
ـ واحد پردازش مرکزی (CPU) 11
ـ حافظه (MEMORY) 11
ـ ترمینال ورودی (INPUT MODULE) 12
ـ ترمینال خروجی (OUTPUT MODULE) 13
ـ مدول های ارتباط پروسسوری (CP) 14
ـ مدول های رابط (IM) 14
ـ تصویری ورودی ها (PII) 14
ـ تصویر خروجی ها(PIO) 15
ـ فلگ ها ، تایمرها و شمارنده ها 15
ـ انبارک یا آکومولاتور (ACCUM) 16
ـ گذرگاه عمومی ورودی / خروجی (I/O bus) 16
ـ روشهای مختلف آدرس دهی 18
ـ نرم افزار PLC 18
ـ واحد برنامه نویسی (PG) 19
ـ روشهای برنامه نویسی در PLC 20
ـ روش نمایش نردبانی (LAD) 21
ـ روش نمایش فلورچارتی (CSF) 21
ـ نمایش عبارتی (STL) 21
ـ فلیپ فلاپ 22
ـ دستورL و T 22
ـ مقایسه کننده ها 23
ـ تایمرها (Timers) 24
ـ نصب و راه اندازی ، رفع عیب PLC 25
ـ نصب PLC 26
ـ حفاظت فیزیکی 26
ـ حرارت محیط 26
ـ تداخل مغناطیسی 27
ـ سیم کشی 27
ـ گسترش 28
ـ اتصالات سیم های بیرونی 28
ـ ایمنی 29
ـ اتصال وسایل ایمنی 30
ـ دوری از عیب های ورودی 31
ـ مستند سازی 32
ـ مقدمات تست دستگاه 33
ـ بازبینی عملیات 34
ـ آزمون نهایی 36
ـ عیب یابی 37
درصد خرابی و منبع آن 38
جدول راهنمای عیب یابی 40
راه اندازی دستی 43
مقدمه
در نخستین سالها الکتریسته به شکل مستقیم (DC) مورد استفاده قرار میگرفت که نمونه بارز آن باطریهای الکترو شیمیایی بودند که در تلگراف کاربرد وسیعی داشت.
در اولین نیروگاه برق که در سال 1882 توسط ادیسون در شهر نیویورک احداث گردید از ماشین بخار و دیناموهای جریان مستقیم برای تولید برق استفاده شد و نیروی حاصله به همان فرم DC از طریق کابلهای زیرزمینی توزیع و مصرف شد. در سال 1880 تا 1890 با ساخت ترانسفورماتورها وژنراتورهای القایی شبکههای انتقال AC توسعه فراوانی پیدا کرد ، بطوریکه این نوع شبکه بر شبکههای DC مسلط شد. علی رغم این موضوع ، در این سالها مهندسان تلاش زیادی جهت مرتفع ساختن مشکلات شبکههای انتقال DC به انجام رساندند ، بطوریکه رنه تیوری1 در سال 1889 با سری کردن ژنراتورهای DC توانست به ولتاژ بالایی جهت انتقال DC دست یابد و در انتهای خط هم تعدادی موتور DC را با هم سری کرده و هر یک از این موتورها را با بک ژنراتورDC یا AC با ولتاژ کم کوپل کرده بود.
از این نوع سیستم تا سال 1911 حدود 20 پروژه در اروپا به اجرا درآمد که مهمترین آن در فرانسه بین موتیرز2 در کوههای آلپ فرانسه و شهر لیون با فاصلهای حدود km20 و سطح ولتاژ kv125 تا سال 1937 مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
به هر حال با توجه به محدودیت ماشینهای DC مشخص بود که توسعه بیشتر HVDC به مدلهایی با کیفیت بهتر از این نوع ماشینها نیاز داشت، به همین دلیل عدهای به طرح دیگری از مبدلها پرداختند.
در سال 1932 مارکس در آلمان مبدلهایی با قوس هوا ابداع کرد که باسویچینگ قوس بین دو الکترود مشابه، جریان متناوب قابل تبدیل به جریان مستقیم میشدند ولی این نوع مبدل اشکالاتی از جمله عمر کم الکترودها، افت ولتاژ نسبتاً زیاد (V500 روی قوس) و همچنین توان تلفاتی زیاد برای قوس و برای دمیدن هوای خاموش کننده قوس و خنک کنندگی حدود 3% قدرت انتقالی داشت.
در سال 1930 برای اولین باردیوهای جیوهای مجهز به الکترود کمکی ساخته شدند، این نوع دیودها قابلیت کار در حالت اینورتری را نیز داشتند به این ترتیب در سالهای بعد مبدلهای شبکه انتقال DC به دیودهای مذکور مجهز شدند.
اولین خطوط HVDC با استفاده از این نوع مبدلها در طول جنگ جهانی دوم در کشور آلمان احداث شد، این خط به طول km115 و ولتاژ kv400 و ظرفیت انتقال قدرت Mw60 با کابل زیرزمینی مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
این فایل به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word و قابل ویرایش در اختیار شما قرار
می گیرد.
تعداد صفحات : 95