گیربکس و سیستم انتقال قدرت پیوسته CVT در 126 صفحه به همراه 25 صفحه اسلاید آماده
فهرست مطالب 1
1- فصل اول تاریخچه جعبه دنده 5 1-1- تاریخچه جعبه دنده 6
2-1- گیربکس های CVT 8
2- فصل دوم انواع CVT 11
1-2- انواع CVT 12
2-2- چرخ وصفحه(Disc and Wheel ) 13
3-2- مخروط وچرخ (Cone and Wheel) 14
4-2- مخروط چرخ مخروط ( (Cone &Wheel&Cone 14
5-2- تورونیدال یا چنبره ای((Toronidal 15
6-2- اکسترود( (Extroid 16
7-2-Van Doorne CVT 17
8-2- CVT های هیدرواستاتیکی 19
3- فصل سوم توصیف عملکردCVT 21
1-3- توصیف عملکرد CVT 22
2-3- توصیف کلی CVT 23
3-3- انتقال قدرت اتوماتیکAT-انتقال قدرت پیوستهCVT 24
4-3- قوانین اساسی وکلی در CVT 25
5-3- تغییرحالت 26
6-3- کاربری درحالت پارک یا خنثی 28
7-3- عملکرد معمولی Normal operation 29
8-3- ضربه گیر پیچشی Torsional damper 30
9-3- یدک کش کردن وسیله نقلیه 30 10-3- تعویض روغن در CVT 31
11- 3- طرح پیاده شده دریک جعبه دنده 31
12-3- اجزاء تشکیل دهنده 31
13-3- گروه اول –جریان گشتاور پیچشی مکانیکی Mechanical Torque Flow 32
14-3- مجموعه چرخدنده های سیاره ای Planetary gear set 32
15 -3-کلاچ های چندصفحه ایMulti plate clutches 34
16-3- قرقره وتسمه فولادیPulley and Steel Belt 35
17-3- محور پنیون Pinion Shaft 37
18 -3- دیفرانسیل Diffrential 38
19-3- عملکرد مکانیکی Mechanical operation 38
20-3- اهرم ماهک دیفرانسیل در توقف یاخلاصی باشد 39
21-3- اهرم ماهک دیفرانسیل درحالت Drive 40
22-3- اهرم ماهک دیفرانسیل درحالت حرکت به عقب قرار دارد 41
23-3-گروه دوم- کنترل سیستم Control system 42
24-3- پمپ روغن Oil Pump 42
25-3- شیرالات Valves 43
26-3- سیستم Pitot 44
27-3-کفشک حسگر sensing shoe 45
28-3- سنسورحرارتی روغنOil temperature sensor 46
29-3-گروه سوم- اتصالات خروجی External Connection 47
30-3-Park/Neutrial switch 47
31-3- موقعیتهای روغن خنک کنندهOil cooler locations 48
32-3- سنسور سرعت انتقال ثانویه Transmission Secondary speed sensor49
33-3- محورهای انتخاب کنندهSelector Shaft 50
34-3- متصل کننده Connector 51
35-3- راهکارها 53
36-3- رفتاروعملکرد درحالات خاص 53
37-3- اهسته رانندگی کردن 53
38-3- حالت Take off/Pulling Away 53
39-3- شتاب دریچه گازدرحالت Sportیا Drive 54
40-3- پس زدن به سمت پایین در حالت SportیاDrive 55
41-3- توقف اضطراری 55
42-3- عقب رفتن 56
43-3- نرم افزار CVT 56
4- فصل چهارم مقایسه CVTوAT 57
1-4- تحلیل داده ها 58
2-4- رفتاروسیله نقلیه برای Launch Feel61
3-4-کیفیت اطلاعات علمی 63
4-4- اطلاعات علمی مرتط با پارامتر اول قابلیت رانندگی 64
5-4-اطلاعات علمی مرتبط با پارامتر دوم قابلیت رانندگی 68
6-4-توسعه یک استراتژی کنترل کننده زودگذر جدید 70
5- فصل پنجم طراحی CVT 75
1-5- طراحی CVT 76
2-5- خلاصه 76
3-5- یادداشت 77
4-5- مقدمه 80
5-5- انتقال 81
6-5-کارهای قبلی 82
7-5- مکانیسم خسارت تسمه 86
8-5- هندسه تسمه 86
9-5- شناسایی مکانهای خسارت ها 88
10-5- سرعتهای وابسته بین اجزاء ترکیب کننده 88
11-5- نیروهایی که درگروه باند واجزاء فعالیت می کنند 92
12-5- نیروهایی که دریک بخش فعالیت می کنند 92
13-5- انالیزکردن زاویه پیچش کامل 94
14-5- نیروی نرمال فعال بین باندها 98
15-5- نیروی اصطکاکی که بین باندها فعالیت می کند 99
16-5- حسارت های طوق چنبره ای به خاطر لغزندگی باند 101
17-5- تاثیر تفاوت های کشش 101
18-5- توزیع های نیروی فشاروکشش 101
19-5- پیش گویی های خسارت باند 104
20-5- نتیجه گیری 106
21-5- کار آینده 106
منابع ومراجع 107
منابع اینترنتی 108
مقالات لاتین 109
مقالات فارسی 110
1-1- تاریخچه جعبه دنده
درسال 1889ودرسن 20سالگی لوئیس رنو سه چرخه ای را که خود با اضافه کردن یک چرخ ان رابه اتومبیلی با چهارچرخ تبدیل کرده بود برای اولین بار به یک جعبه دنده سه سرعته مجهز کرد . این خودرو اولین اتومبیل مجهز به جعبه دنده دردنیا بود.
در24دسامبرهمان سال اوکه تعطیلات کریسمس رادرنزد دوستانش میگذراند ادعا کرد که خودروی او می تواند ازشیب13درصدی خیابانی درمونت مارته پارسی بالا برود.
دوستان اوخیلی زود مجبور شدند انچه راکه درابتدا غیرممک