این مقاله در نظر دارد تا به توضیح علت شکست بسیاری از ابتکارهای « مدیریت کیفیت جامع» و ابتکارهای «مهندسی مجدد فرایند کسب و کار» در برآوردن انتظارات حامیانشان کمک کند و نحوه پیوند احتمالی این شکست ها با فقدان درک اجتماعی- تکنیکی (افراد/ فرایندها) را توضیح بدهد. این مقاله اهمیت افراد را مورد تأکید قرار می دهد، قابلیت های آنها را از قابلیت های ماشین های پردازشگر متمایز می کند و بر این اساس نقش سیستماتیک مفیدی را برای پردازش اطلاعات (IT) بعنوان یک کمک کننده در جهت نتایج عملکردی کسب و کار برتر مشخص می کند. یک چهارچوب دانش محور برای انجام چنین کاری توصیف می شود که مدیران را قادر می سازد تا راه حل های خاصشان را که مبتنی بر اصول نیرومند سازمانی است که در نظم طبیعی یافت می شوند طرح کنند.
The aim of this paper is to help explain why so many ‘TQM’ and ‘BPR’ initiatives have failed their sponsors” expectations and to explain h m these failures may be linked to a lack cfsocio-technical (people/pt.ocess) understanding. The paper stresses the importance of people, difirentia tes their capabilitics jiom those of processing machines and accordingly i h t i j e s a systemically usefil role for inpornration processing (‘IT’) as a contributor tuwards superior business performance results. In doing this a knowledge-basedframork is described that cnables managers to devise their own specific scllutions based on the puwmfil principles of organisation found within the Nahral Order.
فهرست:
مقدمه
ما بدون لغات گیج می شویم
استعاره دکارتی
سیستم های اجتماعی- تکنیکی
مدیریت درباره پیش بینی است
قدرت نظریه
هدف یابی
سازماندهی خود
کاهش تنوع
پاسخگویی بلادرنگ
افزایش غرور در کار
نتیجه گیری
منابع
+ فایل زبان اصلی مقاله