در حال حاضر بر خلاف گذشته وجود سیستمCRM در سازمان یک مزیت رقابتی محسوب نمی شود بلکه به الزامی تبدیل شده است که بدون آن دستیابی به اهداف کلان سازمان امکان پذیر نخواهد بود. رضایت مشتری نقش کلیدی در سودآوری بیمارستان ها دارد، زیرا انتخاب بیمارستان مطلوب از نظر مشتری بر مبنای پرس و جوهای آنها درباره تجارب دوستان، اعضاء خانواده یا همکاران در مورد این مراقبت های پزشکی است و با توجه به اینکه بخش زیادی از مشتریان از خدمات مراقبت های پزشکی کنونی ناراضی هستند این عدم رضایت باید بوسیله اعمال صحیح مدیریت CRM جبران شود. لذا مدیریت روابط مشتری برای سازمانهای ارائه دهنده مراقبت های پزشکی رویکردی است که در آن سازمان به یادگیری تمامی جنبه های مهم در مورد مشتری می پردازد تا بتواند اطلاعات مرتبط را به موقع و آسان ارائه نموده و وفاداری مشتریان را افزایش دهد و سود بیشتری از این طریق به دست آورد. با توجه به ماهیت بشر دوستانه خدمات درمانی، CRM نه تنها برای سودآوری و بقای بیمارستان ها حیاتی است بلکه برای افزایش کارایی و اثربخشی و نتایج درمان بهتر نیز اهمیت دارد. بنابراین در سازمان های خدمات درمانی، خدمت به یکی از مؤثرترین و مهم ترین اهداف تبدیل شده است. خدمات درمانی مهمترین خدمتی است که مصرف کنندگان آن را می خرند و خدمات درمانی بین سایر خدمات یک موقعیت مجزایی دارد و آن هم به علت ماهیت پرریسک و پر مخاطره آن است.