چکیده:
در این پروژه سعی شده است که ابتدا اصول کار کرد رله های حفاظت زمین اعم از جهت دار و غیر جهت دار مورد بررسی قرارگیرد. سپس به چند نمونه از شرایطی که باعث عملکرد اشتباه این رله ها می شود، پرداخته شده و در هر مورد، راه حل های لازم ارائه شده است. در ادامه یک سیستم دیفرانسیلی حفاظت زمین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته که به خاطر مزایای فراوان این سیستم، استفاده از آن در شبکه های دو سو تغذیه توصیه می شود. نهایتا در فصل آخر یک نمونه محاسبه جهت تنظیم رله زمین در یک شبکه نمونه ارائه شده و نتایج لازم برداشت شده است.
لغات کلیدی:
ولتاژ باقیمانده Residual Voltage
جریان باقیمانده Residual Current
پلاریزه کردن Polarization
رله جریان زیاد Over Current Relay
زمان معکوس Inverse Time
زمان معین Definite Time
هماهنگی زمانی Coordination
زمین کردن Grounding
زاویه گشتاور ماکزیمم Maximom Torqe Angle
واحد جهت دار Directional Unit
بِرِدن Burden
جریان پیک – آپ Pick-up Current
اشباع Saturation
تاخیر زمانی Time Delay
حساسیت رله Relay Sensivity
قابلیت اطمنیان Reliability
قابلیت انتخاب Selectivity
جبران سازی Compensation
عنوان صفحه
2-1 اتصالات رله های زمین........................................................................................ 5
3-1 انواع معمول رله های زمین............................................................................... 10
1-3-1 رله های با مشخصه معکوس....................................................................... 10
2-3-1 رله های زمان معین....................................................................................... 12
3-3-1 رله های IDMT ................................................................................................ 12
4-3-1 رله های لحظه ای........................................................................................... 13
1-2 ضرورت جهت دار بودن................................................................................... 15
2-2 هماهنگی رله های جهت دار............................................................................... 16
3-2 پلاریزه کردن رله های جهت دار....................................................................... 18
1-3-2 پلاریزه کردن توسط جریان......................................................................... 19
الف: ترانس های دو سیم پیچه................................................................................... 20
ب : ترانس های سه سیم پیچه................................................................................... 22
ج : اتو ترانس ها........................................................................................................... 26
2-3-2 پلاریزه کردن توسط ولتاژ........................................................................... 31
3-3-2 روش های دیگر پلاریزاسیون...................................................................... 35
4-2 مشخصه عمل رله های جهت دار...................................................................... 36
1-4-2 جبران سازی در رله های زمین.................................................................. 40
1-1-3 عملکرد ضعیف ترانس های جریان............................................................. 50
نامساوی بودن بردن و اختلاف بین ترانس های جریان....................................... 51
اشباع DC ترانس های جریان...................................................................................... 52
2-3 خطاهای چند مداره............................................................................................. 66
3-3 نامتقارن باز وبسته شدن کلیدها...................................................................... 68
4-3 معکوس شدن جریان در سیم پیچ پلاریزه کننده........................................... 70
5-3 مشکل رله های حاصل ضربی.......................................................................... 74
6-3 مشکل جریان القا شده در خطوط موازی........................................................ 76
7-3 کاربرد مشخصه هیبرید..................................................................................... 83
1-2-4 سیستم دیفرانسیل قدیمی............................................................................. 93
2-2-4 سیستم دیفرانسیل اصلاح شده.................................................................... 95
1-3-4 مفاهیم اولیه تحیلی شبکه.............................................................................. 98
2-3-4 روش تجزیه و تحلیل سیستم.................................................................... 102
4-4 مطالعه حالت های مختلف سیستم................................................................. 103
5-4 توسعه دیفرانسیل اصلاح شده....................................................................... 111
فصل پنجم : تنظیم رله زمین در یک شبکه نمونه
4-5 نتایج بدست آمده.............................................................................................. 119
نتیجه گیری................................................................................................................. 123
ضمیمه........................................................................................................................ 127
مراجع.......................................................................................................................... 128
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است