فرمت: pdf
تعداد صفحات :94
تعداد بازی ها: 150
هدف اساسی این کتاب از پیشنهاد این بازی ها،گذشته از سرگرمی دست جمعی، همراهی کردن رشد هوش کودک است.با انجام هر تمرین،فکر کودک با تشویق و تمرین دارای فعالیت بیشتری می شود.منظور کتاب پیش رو این نیست که بر وظایف فکری تمرکز کنیم وبرای اینکه کودک از سن و سالش جلو بزند وی را تشویق کنیم.این کتاب،راهنمایی برای تبدیل کردن کودک به یک نابغه نیست؛ولی به این معنا نیست که شما در برخورد با رشد فکری کودک برداشت منفی نموده و منتظر بمانید که خودش بدون کمک گرفتن پیشرفت کند. به هر اندازه که در متنوع بودن واکنش های هوشی،خود به خود و طبیعی تلاش کردید،به همان اندازه هم توانایی های او افزایش می یابد،و رغبت او نسبت به اکتساب ،بیشتر و عمیق تر می شود.باید به او فراتر از واقعیت ها،نحوه ی بازی کردن با فعالیت فکری و چگونه کسب کردن را یاد بدهیم.استوار کردن پایه های تشکیل دهنده ی فکر کودک فقط با قوی تر کردن ساختاری که در اینده بر او متکی خواهد شد حاصل می شود.تربیت ازاین دیدگاه قصد نابغه کردن کودک را ندارد،بلکه برای تربیت آنها در محیطی گرم و تشویق کننده تلاش می کند.پس انجمن فکری،روش طبیعی خود را بکار می برد و این انجمن دارای چند وجه است.مثلا(فکر انتقادی)که ابتدا بر ذات تطبیق می شود و آنبررسی وجه است،یا(فکر انتقادی)که ابتدا بر ذات تطبیق می شود و آن بررسی کردن اولین نظری است که به او می رسد و سپس آنرا بعید بداند.