اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم ؟ .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و شش صفحه –
چکیده
امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج میبرند و بیماریهایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایعتر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمیکنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت میگیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی میباشد و از طرفی پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که:
۱- بین سن دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد.
۲- بین شغل والدین و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود ندارد.
۳- بین تحصیلات والدین و پرخاشگری فرزندان همبستگی معنیداری وجود ندارد.
۴- همچنین بین سن والدین و پرخاشگری فرزندان، بین جمعیت خانواده و افسردگی
فرزندان و بین فقدان والدین و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود ندارد.
۵- بین موقعیت تحصیلی دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد.
فهرست مطالب
چکیده۶
توصیف وضع موجود. ۷
گردآوری اطلاعات( شواهد۱)۷
یافته های علمی:۹
عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط:۹
موانع ارتباط:۱۰
رشد اجتماعی نوجوان:۱۱
ویژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است:۱۱
ویژگی های نوجوانی که از محبت محروم بوده :۱۲
علل عدم تعامل یافتگی نوجوان:۱۲
محیط های نا مساعد خانوادگی:۱۳
پیشینه:۱۵
۱-بررسی رابطه کژ رفتاری های اخلاقی-اجتماعی.. ۱۵
خلاصه یا فته ها ی پیشینه:۱۵
نتایج ویافته های این تحقیق به شرح ذیل می باشد :۱۶
پیشنهادها :۱۷
نتایج تحقیق :۲۵
پیشنهادات :۲۶
منابع