یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه رشته علوم تربیتی بررسی سبک مدیریت مدیران دبیرستانهای شهر فیروزان – نهاوند با ویژگیهای شخصی آنان

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه رشته علوم تربیتی بررسی سبک مدیریت مدیران دبیرستانهای شهر فیروزان – نهاوند با ویژگیهای شخصی آنان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه رشته علوم تربیتی بررسی سبک مدیریت مدیران دبیرستانهای شهر فیروزان – نهاوند با ویژگیهای شخصی آنان


پایان نامه رشته علوم تربیتی بررسی سبک مدیریت مدیران دبیرستانهای شهر فیروزان – نهاوند با ویژگیهای شخصی آنان

پایان نامه آماده 

دانلودپایان نامه رشته علوم تربیتی بررسی سبک مدیریت مدیران دبیرستانهای شهر فیروزان – نهاوند با ویژگیهای شخصی آنان بافرمت ورد وقابل ویرایش تعداد صفحات45

مقدمه

در داستان زندگی آدم ابوالبشر آمده است که هابیل وظیفه دامداری و قابیل وظیفه کشاورزی را به عهده            داشته اند. در این داستان، تقسیم کار و وجود دو نوع سبک در رفتار مشاهده می شود. مقدسی و کاشفی1370 می نویسد : (( سومریها در 5000 سال قبل از میلاد مسیح، اولین قومی بودند که به مفهوم ثبت و ضبط مدارک توجه نمودند .)) سقراط در 2400 سال قبل، مدیریت را قابل اعمال در تمام جوامع       می دانست. افلاطون، نظام اجتماعی مورد نظر خود را ((مدینه فاضله)) نامید و اصل تخصص را در امور سازمانی معنا و مفهوم بخشید.  در لغت نامه دهخدا تحت عنوان سبک آمده است ((هر هنر آفرینی، برای بیان اندیشه ی خود به مدد اسلوب های هنری، مواد هنری را بکار می گیرد و تصاویری با صورت بندیهای خاص بوجود می آورد)). چون آزمایشها و اندیشه های هیچ کس عین آزمایشها واندیشه های دیگری نیست، از این رو هر هنر آفرینی برای خود، اندیشه صورت سازیهای مستقلی دارد . با بیان دیگر سبک (1) هر هنر آفرینی خود اوست و متناسب با شخصیت او. بنابراین مسائل سبک، مسائل شخصیت است . مطابق قول لون گیندس((سبک هرکس خود اوست شخصیت اوست )) (سبک هر هنر آفرینی با آنکه ممکن است در نظر اول شخصی و خصوصی جلوه کند، جمعی است و طبقاتی،   که بدون رجوع به تعارضات آن، فهم نمی شود. در نتیجه سبک شناسی وابسته به جامعه شناسی است ). علاقه بند می نویسد: ( شخصیت یا سبک رهبری بک فرد عبارتست از الگوی رفتاری که وی هنگام هدایت کردن فعالیت دیگران از خود نشان می دهد . این الگو عموما شامل رفتار وظیفه مدار و یا رابطه مدار و یا  ترکیبی از این دو است.) از جمع بندی مطالب فوق به این نتیجه می رسیم که بالاخره هر کس دارای سبکی در رفتار می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت فرد، تنها به سبک او وابسته نیست، بلکه به شرایطی مربوط است که آن سبک در آن شرایط اعمال می شود . علاقه بند می نویسد : (( اگراثر بخشی سبک رفتار رهبری به وضعیتی که این سبک درآن  بکار برده می شود وابسته است، در این صورت هر یک از سبک های اصلی با توجه به آن وضعیت ممکن است اثر بخش یا غیر اثر بخش باشد)). تفاوت میان، سبکهای اثر بخش و غیر اثر بخش نه تنها به رفتار غیر عملی رهبر بلکه مناسب بودن این رفتار برای وضعیتی است که در آن بکار برده می شود، دارد . اگر سبک اساسی رهبر را بعنوان یک محرک خاص بدانیم، در این صورت، پاسخ به محرک است که  می تواند اثر بخش یا غیر اثر بخش قلمداد شود.  بنابراین اولا هیچ سبکی بهترین سبک نیست، ثانیا به تعداد افراد سبک وجود دارد.  ردین اثر بخشی را بعنوان بعد سوم به شبکه مدیریت افزود و عنوان کرد که اگر سبکهای اصلی مدیریت در موقعیت مناسب خود بکار برده شوند، اثر بخش خواهند شد. در بررسی سبکهای مدیریت در طول تاریخ، به این نتیجه می رسیم که مدیریت گرایش به یکی از دو قطب وظیفه مداری و رابطه مداری داشته باشد .  

بیان مسئله

در این پروژه تحقیقاتی سعی بر این است که میزان تاثیر و ویژگی های شخصی مدیر در دو سبک موجود مدیریت که یکی رابطه مداری و دیگری وظیفه مداری است را پیدا کندو مشخص سازد که بین سبک مدیریت مدیران ویژگیهای شخصی (1) آنان ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ این تحقیق مدیر رابطه مدار را مدیری می داند که به نظرات اعضا گروه اهمیت می دهد، به ایجاد تغییرات علاقه بند است و احساساتی دوستانه دارد. و مدیر وظیفه مدار را مدیری می داند که افراد را به انجام کار معینی می گمارد، از قواعد و قوانین یکسان  پیروی می کند و انتظارت خود را به اطلاع اعضا گروه می رساند. از آنجا که هر مدیر می تواند بهره برداری از هر دو سبک را برده باشد، تلاش بر اینست که، میزان تبعیت مدیران از دو سبک را تعیین کند و آنرا با ویژگیهایی نظیر سن، رشته تحصیلی، دوره های ضمن خدمت، سنوات خدمت، تحصیلات، جنس، تاهل و وضعیت اقتصادی آنان ارتباط دهد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.