دانلود پایان نامه آماده
دانلود پایان نامه رشته جامعه شناسی راههای رسوخ مُدهای غیر متعارف بر جامعه با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 106
« مقدمه »
جامعه خود به خود معنی و مفهوم ندارد . اصولاً جامعه مفهومی انتزاعی و ساخته تفکرات و ذهنی بشری است که در اثر اجتماع و جمع شدن عده ای از افراد و اعضای خانواده در یک مجموعه و محله و اقلیم و مکان اطلاق می گردد و چون بشر از آغاز خلقت به صورت جمعی زندگی کرده و برای رفع نیازهای اولیه و برقراری نیازهای ارتباطی و نیز عاطفی و ترس از خطرات حیوانات درنده و رعد و برق و سیل و زلزله سعی در گردهم آیی و در کنار هم زیستن داشته اند . ( کاردان ، 1373) هر امر اجتماعی و پدیده اجتماعی عبارت است ، هر موقعیت ، هر رابطه یا واقعیتی که به نحوی یکی از جنبه های حیات اجتماعی را توجیه کند. ( محسنی منوچهر ، 1366 ) "16" بنابراین اجتماعی بودن موجود انسان امری مسلم و علی حده ( علیحده ) است و رفع نیازهای انسانی بوسیله یکدیگر یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر است پس قلمرو انسان ها در گروه و روابط بین آنها در بستری از نیازهای طبیعی و اجتماعی و عاطفی و ... در روی کره خاکی پراکنده و مستتر است . امروزه نیازها متنوع و پیچیده نشده و هزاران نیاز اقتصادی ، اجتماعی ، هنری ، علمی ، فنی ، تحصیم ، عاطفی ، ورزشی و ... درهم تنیده شده اند و با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی و ارتباطات ، هنسون ، تکنولوژی های جدید ارتباطی ، 1373 ترجمه حیدری ) . سرعت ارتباط و انتقال پیام ها چه از نوع پیام های شغلی و تحصیلی و علمی و پژوهشی و اقتصادی و سیاسی و چه از نوع هنری و اجتماعی و ورزشی و غیره به سرعت در سراسر جهان پراکنده و دریافت می گردد . آنچنانکه اگر در کره زمین در بالاترین نقطه قطب شمال اتفاقی بیفتد در جنوبی ترین نقطه کره زمین در طول فقط چند دقیقه ارتباط برقرار و پیام قابل شنیدن و دیدن و ... می باشد . این مسئله در مورد امور و پدیده های نابهنجار نیز وجود دارد و گروه های زیرزمینی و مافیا می توانند اطلاعات و پیام ها را در کوتاه ترین زمان به گیرندگان خود منتقل کنند . در این تحقیق نوع دیگری از نفوذ و رسوخ در اجتماعات مختلف را در نظر داریم که پدیده ها و امور و رفتارهای مدی ( Fashen ) که برخی حتی مورد قبول هنجارهای جامعه ما نیستند . چگونه وارد جامعه شده و ترویج می شدند و راه های مقابله با آن چگونه است ؟
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول
(کلیات تحقیق)
مقدمه
کلیات
اهمیت مسئله
اهداف تحقیق
متغیرهای تحقیق،فرضیه و سؤالات تحقیق
تعاریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم
(ادبیات و پیشینه تحقیق)
تقلید و مدگرایی در یادگیری بوسیکه مشاهده
نظریه های تقلید
ارزیابی نظریه های تقلید
عواملی که بر احتمال وقوع تقلید اثر می گذارند
انگیزش پیشرفت
فوبیها و ترسها و شناخت ها
سرمشق گیری در رفتار درمانی
فراگیری رفتارهای جدید
خلاصه فصل
فصل سوم
(روش تحقیق)
روش تحقیق
ابزار گردآوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات
روش آماری
فهرست مطالب
عنوان
فصل چهارم
(تجزیه و تحلیل داده ها)
تجزیه و تحلیل توصیفی
نمودار فراوانی
تفسیر آماری
تفسیر درصدی
تحلیل آماری
نتیجه آماری
فصل پنجم
(نتیجه گیری)
نتیجه گیری
محدودیت ها و ملاحظات پژوهش
پیشنهادات
منابع و مآخذ
پرسشنامه