طرز کار سیستم تزریق سوخت
عمل دستگاه سوخت رسانی موتورهای بنزینی عبارتست از رسانیدن بنزین از باک به کاربراتور به وسیله پمپ بنزین و در کاربراتور به نسبت معین با هوا مخلوط شده و از راه منیفولد هوا به اطاقک احتراق می رسد.( در کاربراتور هوا و بنزین به نسبت وزنی 15 به 1 با هم مخلوط شده و گاز قابل احتراق تهیه می گردد.) . ساختمان کاربراتور در اتومبیلهای مختلف متفاوت بوده و به طور کلی از قسمتهای زیر تشکیل شده است:
پیاله بنزین- شناور و سوزن، دهانه دو مخروطی(ونتوری)،- ژیگلورها،- دریچه گاز- ساسات
در زمان تنفس که پیستون پائین می رود و سوپاپ هوا باز است هوا از طریق هواکش موتور وارد کاربراتور شده با بنزینی که از ژیگلور فوران می کند مخلوط شده و از راه منیفولد هوا به سیلندر وارد می شود. روشن است که هرچه دریچه گاز بیشتر باز باشد سرعت موتور زیادتر می شود.
تعداد ژیگلورها در کاربراتورهای مختلف متفاوت می باشد به طور کلی سه ژیگلور در هر ......
تعداد صفحات : 7 صفحه
نوع فایل : word (قابل ویرایش )