موضوع :
کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد
(فایل word ویرایش)
تعداد صفحات : 56
مقدمه :
بچه با حرکات دست و پا کم کم مهارتها را یاد می گیرد و با مشاهده رفتار و حرکات اطرافیان , عادات و آداب آنها را جذب میکند و با رد یا قبول دنیایی که برای خود ساخته , آن را تجربه می کند . پس بیشتر از طریق آزمایش تا خطا , شادی تا غم , تجربه تا تلقین و گفتگو تا هدایت , مسائل را فرا می گیرد .
بیان مساله :
در این تحقیق ما در پی پاسخ این سوال هستیم که کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد :
دبستان خانه شاگرد و معلم و محلی است که بنای زندگی اطفال در آن پی ریزی می شود و یادگارهای گوناگون از دوره پرشور و هیجان طفولیت در خاطره ها به جای می گذارد . در همین خانه بزرگ است که مغز کوچک اطفال شکل اجتماعی
می گیرد و به آهنگ با انضباط زندگی آشنا می شود .
روش تحقیق :
ما در این تحقیق از روش همبستگی استفاده کرده ایم . در اینجا ما به دنبال بررسی احتمال وجود رابطه ها و نیز میزان رابطه بین دو یا چند متغیر هستیم .ما بر اساس تعداد نمونه ها که مربوط به دانش آموزان چند مدرسه در یک شهر می باشد میزان قرار می دهیم .
در این تحقیق میزان ضرایبی که به دست آمده نشان گر موافقت و مخالفت افراد یا معلمین از نحوه کلاسبندی به صورت مدرن و پیشرفته است که با توجه به جداول و نمودار ها می توان درصد افراد مخالف و موافق را بدست آورد.
فهرست مطالب
فصل اول :
مساله تحقیق 4
اهمیت و ضرورت تحقیق 6
طرح تحقیق 6
سوالات تحقیق 7
فرضیه (های ) تحقیق 8
تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق 9
فصل دوم :
پیشینه تحقیق 10
تاریخچه تشکیل مدارس در ایران 10
فصل سوم :
روش تحقیق 16
جامعه آماری 17
نمونه آماری 17
حجم نمونه و روش نمونه گیری 17
ابزارهای تحقیق 17
روش تجزیه و تحلیل 17
فصل چهارم :
مقدمه 34
جداول
فصل پنجم :
تجزیه و تحلیل خلاصه های مطالب 40
آزمون بینه و سیمون 47
محدودیت ها 50
پیشنهادات 51
منابع 52
فهرست نمودار
نمودار 1-2 33
نمودار 4-1-2 33
نمودار 1-3 34
نمودار 4-1-3 34
نمودار 1-6 35
نمودار 4-1-6 35
نمودار 1-10 36
نمودار 4-1-10 36
نمودار 1-12 37
نمودار 4-1-12 37
نمودار 1-14 38
نمودار 4-1-14 38
جدول درصد و فراوانی 39