یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

آیین‌نامة ارائة خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار

اختصاصی از یارا فایل آیین‌نامة ارائة خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

آیین‌نامة ارائة خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار


موضوع :

آیین‌نامة ارائة خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار

 

رشته : حسابداری

 

(فایل word  قابل ویرایش )

 

تعداد صفحات : 10

 

 

تعاریف

مادة 1  اصطلاحات به کار رفته در این آیین‌نامه به شرح زیر است:

بورس: منظور سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران است.

سبد اختصاصی اوراق بهادار: منظور مجموعه‌ای متنوع از اوراق بهادار پذیرفته شده در "بورس" است که به تقاضای سرمایه‌گذار توسط "مشاور و سبدگردان" به نام "سرمایه‌گذار" خریداری و مدیریت می‌شود.

مشاوره: منظور ارائة نظر مشورتی در قالب قراردادی مشخص برای خرید و فروش اوراق بهادار پذیرفته شده در "بورس" برای سرمایه‌گذار معینی است که به منظور کسب انتفاع "سرمایه‌گذار" صورت می‌گیرد.

سبدگردانی: منظور خرید و فروش اوراق بهادار پذیرفته شده در "بورس" برای "سرمایه‌گذار" معین است که به نمایندگی از طرف وی، در قالب قراردادی مشخص و به منظور کسب انتفاع "سرمایه‌گذار،" صورت می‌گیرد.

مشاور و سبدگردان: شرکت کارگزاری است که با مجوز "بورس" به "مشاوره" و "سبدگردانی" برای "سرمایه‌گذاران" می‌پردازد.

 

سرمایه‌گذار: شخصی است که در چارچوب قراردادهای مشخص مورد تأیید "بورس،" "سبد اوراق بهادار" خود را برای مدیریت، در اختیار "مشاور و سبدگردان" قرار می‌دهد، یا از "مشاورة" آن شرکت استفاده می‌کند.

 

مادة 11  "مشاور و سبدگردان" موظف است تا در دوره‌های معینی که در قرارداد ذکر شده است، گزارش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری هر سرمایه‌گذار را به وی ارائه دهد. این گزارش‌ها حداقل شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ترکیب و ارزش "سبد اختصاصی اوراق بهادار،" تعداد و ارزش هر ورقة بهادار و میزان وجوه جاری "سرمایه‌گذار" نزد "مشاور و سبدگردان"
  • معاملات صورت گرفته برای "سرمایه‌گذار" در دورة منتهی به ارائة گزارش با ذکر جزئیات
  • دریافت‌های سود سهام، سود اوراق مشارکت، سود سایر اوراق بهادار، سهام جایزه و سایر مزایای دارایی‌های مالی، در صورتی که این خدمات در قرارداد فی‌مابین جزو وظایف "مشاور و سبدگردان" باشد.
  • تعیین سود یا زیان ناشی از سرمایه‌گذاری در دورة یاد شده، و تفکیک آن به بازدة نقدی هر سهم، استفاده از حق‌تقدم و افزایش یا کاهش ارزش "سبد اوراق بهادار."

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.