یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پروژه رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس

اختصاصی از یارا فایل پروژه رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پروژه رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس


پروژه رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:126

 فهرست مطالب:
چکیده: 5
کلید واژه ها 5
 
فصل اول:کلیات پژوهش 6
تعریف هوش هیجانی : 7
اعتماد به نفس 7
ب : بیان مساله 10
ج: ضرورت و اهمیت پروژه 11
ه: فرضیه پژوهش 12
ز: تعریف متغیرهای پژوهش 13
 
فصل دوم:ادبیات پژوهش 15
نقد نظریه واتسون - پاولف 20
ویژگیهای رفتارگرایی 21
نظریه شناخت گرایی 22
مفاهیم مربوط به هوش هیجانی 27
تکنیک‌های مدیریت هیجانها 37
هوش هیجانی EI و تفاوت آن با IQ 42
آیا هوش هیجانی ثابت است؟ 43
کسب هوش هیجانی 44
هوش هیجانی در محیط کار 45
هوش هیجانی از پنج مهارت تشکیل شده : 46
مفاهیم مربوط به اعتماد به نفس 53
اعتماد به نفس در ابتدا چگونه شکل میگیرد؟ 53
فرضیاتی که بر اعتماد به نفس اثر میگذارند 54
اعتماد به نفس، مهمترین عامل رسیدن به هدف 56
● اعتماد‌ ‌به نفس چیست؟ 60
راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس 64
خصوصیات افراد با اعتماد به نفس بالا 68
7  تکنیک کارامد برای ارتقای اعتماد به نفس 70
د: جمع بندی و تلفیق نتایج 74
 
فصل سوم:طرح پژوهش 76
ه: ابزار پژوهش 78
لزوم آماده سازی آزمون هوش هیجانی 79
معرفی آزمون هوش هیجانی بار- اُن 79
مشخصات آمون هوش هیجانی بار- اُن 80
آزمون نهائی در سومین مرحله اجرا 86
نتیجه گیری از تحلیل 92
معرفی پرسشنامه 94
روش و اجرا و نمره گذاری 98
 
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل یافته ها 101
مقدمه 102
تحلیل یافته ها 102
یافته های جداول استنباطی 104
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری 120
الف: مقدمه 121
ب: بحث و نتیجه گیری 121
د: پیشنهادات پژوهش 123
منابع و مواخذ: 124
پیوست 126
 

 

 

چکیده:
فرضیه اصلی در این پژوهش یافتن رابطه بین هوش هیجانی و اعتماد به نفس می باشد. هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس کلی در زنان شاغل بودن می باشد. ضرورت این پژوهش از آنجایی است که فرد باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردارباشد تا بتواند در دیگران تاثیر بگذارد و با گامهایی بلند و استوار در محیط کار  حرکت نماید . او باید نسبت به خود احساس ارزشمند بودن داشته باشد تا اعضاء سازمان برای وی ارزش قائل شوند. جامعه آماری انتخاب شده زنان شاغل در کلینیک نوید واقع در منطقه 2 می باشد. نمونه مجموعه 70 نفری از زنان شاغل در کلینیک نوید است و روش نمونه گیری روش نمونه گیری به صورت تصادفی می باشد.

کلید واژه ها
هوش هیجانی – اعتماد به نفس – زنان شاغل
Emotional Intelligence, Confidence, Employed women


فصل اول
کلیات پژوهش

الف : مقدمه
تعریف هوش هیجانی :
تعاریف زیادی از هوش هیجانی از طرف اندیشمندان روان شناس مطرح شده است دانیل گلمن در سال 1998 در کتاب خود تحت عنوان کارکرد هوش هیجانی آن را اینگونه تعریف می کند : هوش هیجانی توانایی درک و فهم هیجان ها و عواطف است به منظور تعمیم آن به عنوان حامی اندیشه ، شناخت هیجان ها و دانش هیجانی تا بتوانیم آنها را نظم داده تا موجبات رشد عقلی ، عاطفی و هیجانی فراهم گردد.
اعتماد به نفس
اعتماد به نفس دیدگاهی است که به فرد اجازه میدهد تا از خود تصویری مثبت و واقعی داشته باشند. افراد بااعتمادبه نفس به تواناییهایشان اعتماد میکنند٬ به طور کلی حس میکنند که برزندگیشان کنترل دارند٫ و باور دارند که در یک طیف منطقی قادر به انجام کارهایی که میخواهند و برنامه ریزی میکنند هستند. داشتن اعتماد به نفس به این معنی نیست که فرد قادر به انجام همه کاری هست. افراد با اعتماد به نفس انتظارات واقع گرایانه دارند. حتی وقتی که بعضی از انتظاراتشان برآورده نمیشود دیدگاه مثبتشان را حفظ میکنند و خودشان را قبول دارند.
آنهایی که اعتماد به نفس کمتری دارند برای اینکه در مورد خودشان احساس خوبی داشته باشند به مقدار زیادی به تایید دیگران وابسته هستند. آنها معمولا از ریسک کردن اجتناب میکنند به خاطر اینکه از شکست میترسند. معمولا انتظار موفق شدن ندارند. معمولا خودشان را دست کم میگیرند و اگر تشویق یا تحسین بشوند آنرا کوچک جلوه میدهند یا رد میکنند. برخلاف این افراد آدمهای با اعتماد به نفس ریسک رد شدن از طرف دیگران را قبول میکنند به خاطر اینکه به تواناییهای خودشان اعتماد دارند. آنها خودشان را میپذیرند و این حس را ندارند که باید خودشان را وفق بدهند تا پذیرفته شوند.
اعتماد به نفس الزاما خصوصیتی نیست که در همه ابعاد زندگی فرد تبلور داشته باشد. معمولا افراد در بعضی از جنبه ها اعتماد به نفس دارند (مانند درس یا ورزش) اما در بعضی از جنبه ها اصلا اعتماد به نفس ندارند(مثل تیپ و قیافه یا روابط اجتماعی

تاریخچه
افلاطون۲۰۰۰ سال پیش، گفت: «تمام یادگیری¬ها دارای زیربنای هیجانی و عاطفی هستند». براساس گفته افلاطون، از آن زمان تاکنون دانشمندان، پژوهشگران و فیلسوفان زیادی برای اثبات یا نفی نقش احساسات در یادگیری، مطالعات زیادی انجام داده¬اند. متأسفانه تفکر حاکم در این ۲۰۰۰ سال این بود که: «هیجان¬ها مانع انجام کار و تصمیم¬گیری صحیح می-شوند و تمرکز حواس را مختل می¬سازند». در دهه گذشته، حجم روبه رشد تحقیقات، خلاف این مطلب را ثابت کرد. در ۱۹۵۰ دکتر «ابراهام مازلو» مقاله¬ای در زمینه ارتقای نیازهای هیجانی – جسمی، معنوی و روانی نوشت که بعد از دوره رنسانس، انقلاب و تحول عظیمی در زمینه تجلیل از مکتب انسان¬گرایی به‌وجود آورد. نظریه مازلو موجب رشد و تحول علوم مربوط به توان و استعداد انسان¬ها شد. در طول چند دهه گذشته، باورها در مورد هوش هیجانی دچار تغییر شده¬اند. زمانی، هوش را کمال انسانی دانستند و معتقد بودند که افراد باهوش باید دارای زندگی بهتری باشند. «دیوید کارسیو» می¬گوید: «مهم است که بدانید هوش هیجانی ضدهوش نیست و به‌بیانی‌دیگر، نشانه برتری احساس (دل) به عقل (سر) نیست، بلکه نقطه تلاقی احساس و عقل است». دکتر «بارون» هوش هیجانی را آرایشی از استعدادهای غیرشناختی، قابلیت¬ها و مهارت¬هایی می-داند که توانایی فرد در سازگاری با شرایط و فشارهای محیطی را افزایش می-دهد. تحقیقات، ثابت می¬کنند که مهارت¬ها و قابلیت¬های هیجانی و عاطفی، عامل پیش-بینی¬کننده موفقیت¬ها، پیامدهای مثبت در محیط کار، خانواده و مدرسه محسوب می-شوند و آثاری قابل‌مشاهده دارند.
ب : بیان مساله
هوش هیجانی مبتنی بر هیجان ها و عواطف بوده و افراد باهوش هیجانی بالا کمتر دچار افسردگی می شوند. از لحاظ جسمی سالم تر و امکان جذب و به کارگیری آنان در سازمان ها و نهادها بیشتر است و از لحاظ مهارت های برقراری ارتباط در شرایط بهتری قرار دارند.
لذا در این مقاله تلاش می شود ضمن بررسی هوش هیجان ( اجتماعی ) نحوه به کارگیری و تقویت آن در اعتماد به نفس و زندگی روزمره و محیط کار و نیز در امر یادگیری و آموزش فردو رابطه و تاثیر آنها به روی یکدیگر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

ج: ضرورت و اهمیت پروژه
آیا تا به حال با افرادی رو به رو شده اید که از هوش کافی برخوردار بوده اما در زندگی اجتماعی و شغلی خود موفق نبوده اند ؟
در طی دو دهه اخیر هوش هیجانی یکی از مهمترین مباحث علوم اجتماعی و علوم انسانی از جمله حوزه مدیریتی و سازمانی و آموزشی مورد توجه قرار گرفته است و همواره کاربردها و توانایی های آن در مقایسه با هوش منطقی مورد بحث بوده است.
فرد باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردارباشد تا بتواند در دیگران تاثیر بگذارد و با گامهایی بلند و استوار در محیط کار  حرکت نماید . او باید نسبت به خود احساس ارزشمند بودن داشته باشد تا اعضاء سازمان برای وی ارزش قائل شوند. او زمانی می تواند با موقعیتهای اجتماعی کنار آید و در اظهار عقیده و نظرات خود آسوده خاطر باشد که از عزت نفس بالایی برخوردارباشد و اگر دارای عزت نفس پایینی باشد احساس بی ارزشی نموده و این امر را به سایر جریانها از جمله محیط کاری ، زندگی ، و مسائل اجتماعی تعمیم داده و در عملکرد خود تردید و دودلی از خود نشان میدهد و در نتیجه سازمان در تصمیم گیریها دچار مشکل خواهد شد .
د: اهداف پژوهش
هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس کلی در زمان شاغل بودن می باشد.
اهداف جزیی:
1-    بررسی تاثیر رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس کلی یا عمومی .
2-    بررسی تاثیر رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس اجتماعی (همسالان)
3-    بررسی تاثیر رابطه هوش هیجانی و اعتماد به نفس خانوادگی (والدین)
4-    بررسی تاثیر رابطه هوش هیجانی و اعتماد به نفس آموزشگاهی (تحصیل)


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.