یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

روش تحقیق رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

اختصاصی از یارا فایل روش تحقیق رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

روش تحقیق رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان


روش تحقیق رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

 

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:47

فهرست مطالب:
      
چکیده    
فصل اول: معرفی پژوهش     
1. گستره مسئله    
    1ـ1. مقدمه    
    1ـ2. بیان مسئله     
2. هدف پژوهش    
3. سوال پژوهش    
4. فرضیه پژوهش    
5. شناسایی متغیرهای پژوهش    
6. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها    
    6ـ1. رضایت شغلی     
    6ـ2. سطح تحصیلات
    
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش    
1. رضایت شغلی     
    1ـ1. نظریه‎ها و دیدگاه‎های رضایت شغلی    
    1ـ2. عوامل موثر بر رضایت شغلی     
    1ـ3. پیامدهای رضایت شغلی    
    1ـ4. روشهای اندازه‎گیری رضایت شغلی      
2. سطح تحصیلات
    
فصل سوم: روش شناسی    
1. روش پژوهش     
2. جامعه آماری، تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری    
    2ـ1. جامعه آماری    
    2ـ2. تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری    
3. ابزار ارزشیابی    
    3ـ1. رضایت شغلی    
         1) اعتبار و روایی     
         2) شیوه نمره‎گذاری    
4. طرح تحلیل داده‎ها
    
فصل چهارم: تحلیل داده‎ها     
1. یافته‎های پژوهش     
     
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری    
1. تفسیر یافته‎های پژوهش    
2. محدودیتها    
3. پیشنهادها   
فهرست منابع      
    الف ـ منابع فارسی     
    ب ـ منابع انگلیسی    
    


چکیده

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت. جامعه آماری مشتمل بر معلمان زن بود که در ترم تابستانی سال 1388 در شهر تهران به تدریس پرداخته بودند و به روش نمونه‎برداری در دسترس 60 نفر از معلمان به عنوان نمونه انتخاب و با استفاده از پرسشنامه رضایت شغلی کلی (بریفیلد و روث 1951) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل بر اساس آزمون t مستقل نشان دادند میزان رضایت شغلی در افراد با سطح تحصیلی کارشناسی بیش از افراد با سطح کاردانی است.
    

واژه‎های کلیدی: رضایت شغلی، سطح تحصیلات، پرسشنامه رضایت شغلی کلی.


1. گستره مسئله

1ـ1. مقدمه

گاهی گفته شده که روان‎شناسی تاریخی طولانی و گذشته‌ای کوتاه دارد. اگرچه توجه به مسائل روان‌شناختی را می‌توان از عهد فلاسفه یونان باستان بازیافت، اما روان‎شناسی علمی در مقایسه با علوم طبیعی یک دانش بالنسبه جدید است که جایگاه قابل ملاحظه‌ای را درجوامع کنونی به خود اختصاص داده است و کثرت روزافزون انتشار مقاله‌های علمی وعامیانه شاهدی بر این مدعاست (دادستان، 1385).
از دهه چهارم میلادی، برخی از منتقدان بر لزوم تمرکز شاخه‌های مختلف روان‎شناسی در یک بخش دانشگاهی  تاکید کردند تا روان‌شناسان بتوانند به رغم تنوع قلمروهای تجسس خویشتن، با یکدیگر تعامل برقرار کنند و به درک بهتر رفتار انسانی نائل شوند (دادستان، 1385).
در همین راستا، رشته‌های تخصصی مختلف و متفاوت که هر کدام در حیطه‌های خاص به کار و فعالیت مشغول‌اند، پا به عرصه حیات علمی گذاشتند. یکی از رشته‌های تخصصی، روان‎شناسی  صنعتی سازمانی  است که بخش شماره 14  APA را تحت نام جامعه روان‌شناسان صنعتی سازمانی  (SIOP) به خود اختصاص داده است (مهداد، 1384).
سالیان پیش بلوم  و نایلور  (1968 نقل از مهداد، 1384) آن را چنین تعریف کردند: کاربرد یا گسترش حقایق و اصول روان‌شناختی به مشکلات انسانهایی که در زمینه صنعت و تجارت کار می‌کنند.
یکی از این مشکلات عدم رضایت شغلی افراد در مشاغلشان است. امروزه رضایت شغلی  یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی افراد در صنعت و تجارت به شمار می‌آید. رضایت شغلی عاملی است که باعث افزایش کارآیی و نیز احساس رضایت فرد می‌شود. هر کارفرما به نوعی در صدد افزایش رضایت شغلی در کارکنان موسسه خود است (شفیع آبادی، 1386).
رضایت شغلی مفهومی پیچیده و چند بعدی است و با عوامل مختلفی ارتباط دارد. یکی ازعوامل موثر در افزایش یا کاهش رضایت شغلی سطح تحصیلات  است. به اعتقاد بسیاری از پژوهشگران (مانند شواب  و والاس ، 1973، لولر ، 1971 نقل از هومن، 1381)، بین سطح تحصیلات و رضایت شغلی فرد (به ویژه رضایت از درآمد )، با فرض ثابت نگه داشتن سطح شغل رابطه منفی وجود دارد.


 

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.