یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مدیریت اطلاعات بازاریابی به منظور درک مشتری PPT

اختصاصی از یارا فایل مدیریت اطلاعات بازاریابی به منظور درک مشتری PPT دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مدیریت اطلاعات بازاریابی به منظور درک مشتری PPT


مدیریت اطلاعات بازاریابی به منظور درک مشتری PPT

نام محصولپاورپوینت مدیریت اطلاعات بازاریابی به منظور درک مشتری  

فرمت : PPT

تعداد اسلاید: 19

زبان : فارسی

سال گردآوری : 94

 

 

 

اهداف فصل:

1 – تشریح اهمیت اطلاعات در کسب شناخت از بازار و مشتریان.

2 – تعریف سیستم اطلاعات بازاریابی.

3 – مشخص کردن مراحل فرآیند تحقیقات بازاریابی.

4 – تشریح نحوه تجزیه و تحلیل و بکارگیری اطلاعات توسط شرکت ها.

5 – خط مشی عمومی و اخلاقیات.

 

اطلاعات بازاریابی و شناخت مشتری

شرکت ها برای دستیابی به برنامه های بازاریابی و محصولات خوب نیازبه کسب اطلاعات کافی در مورد مشتری،رقبا،خرده فروش ها،ودیگرعوامل و نیروهای حاضر در بازاردارند.

 

بازاریاب ها بایستی ازاین اطلاعات جهت کسب دانش قوی نسبت به بازار و ایجاد بینش های تازه و ژرف در مورد آنچه مشتری ها نیاز دارند استفاده کند.

 

شرکتها باید سیستم های اطلاعات بازاریابی اثربخشی را طراحی کنند که اطلاعات درست را به شکل مناسب و در زمان مناسب در اختیار مدیران قرار دهد و به آنهاکمک کند از این اطلاعات به منظور ارزش زایی برای مشتری و ایجاد روابط قوی تر با او استفاده کنند.

 

ارزیابی نیازهای اطلاعات بازاریابی

1- در انجام طراحی یک سیستم اطلاعاتی، شرکت باید نیازهای همه کاربران خود را در نظر بگیرد.

 

2-یک سیستم خوب اطلاعات بازاریابی بین اطلاعاتی که کاربران دوست دارند داشته باشند وآنچه واقعا به آن نیاز دارند و در عمل قابل ارائه است تعادل برقرار کند.

 

3-هزینه کسب،تحلیل،ذخیره سازی و ارائه اطلاعات می تواند به سرعت افزایش یابد ،لذا شرکت باید تصمیم بگیرد که آیا بینش کسب شده از اطلاعات اضافی ارزش هزینه کردن آنها را دارد یا خیر؟

اطلاعات به خودی خود هیچ ارزشی ندارند بلکه ارزش آنها در استفاده ای است که از آنها می شود.

 

ایجاد اطلاعات مورد نیاز:بازاریاب ها میتواننداطلاعات مورد نیاز خود را از یکی از راههای زیر فراهم کنند. 

 

 

 

 

1- داده های داخلی:بسیاری از شرکتها پایگاه داده های داخلی گسترده که مجموعه هایی الکترونیکی از اطلاعات مربوط به مصرف کننده و بازار هستند به وجود می آورند که بر گرفته از منابع داده های درون شبکه شرکت است.

 

 

 

2-گردآوری اطلاعات بازاریابی:گردآوری وتحلیل سیستماتیک اطلاعات مربوط به مصرف کنندگان،رقبا و رخدادهای بازار که در دسترس همگان است را گردآوری اطلاعات بازاریابی میگویند.

 

 

 

3-تحقیقات بازاریابی:به طراحی ،گردآوری ،تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش سیستماتیک داده های مرتبط با شرایط خاص بازاریابی که سازمان با آن روبروست تحقیقات بازاریابی میگویند.فرآیند تحقیقات بازاریابی 4مرحله دارد


 

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.