نام محصول: پاورپوینت درک اصول قیمت گذاری و ایجاد ارزش مورد نظر مشتری
فرمت : PPT
تعداد اسلاید: 24
زبان : فارسی
سال گردآوری : 94
قیمت چیست؟
در قالب محدودترین تعریف، قیمت عبارتست از مقدار پول مطالبه شده بابت محصول یا خدمت. در نگاهی گستردهتر، قیمت عبارتست از مجموع تمام ارزشهایی که مشتریها از دست میدهند تا بتوانند مزایای برخورداری یا استفاده از یک کالا یا خدمت را بدست آورند. به لحاظ تاریخی، قیمت مهمترین عامل موثر بر انتخاب خریدار است.
قیمت تنها عنصر موجود در آمیخته بازاریابی است که برای شرکت درآمدزایی میکند.
قیمت مهمترین مشکل پیش روی مدیران ارشد بازاریابی میباشد و بسیاری از شرکتها مهارت کافی در مدیریت آن را ندارند.
برداشتهای مشتری نسبت به ارزش ارائه شدتوسط محصول
در نهایت این مشتری است که مشخص میکند قیمت محصول مناسب است یا خیر. تصمیمات مرتبط با قیمتگذاری، باید شروعشان در جهت ایجاد ارزش برای مشتری باشد.
زمانی که مشتری محصولی را خریداری میکند، چیزی دارای ارزش (قیمت) را در ازای دریافت چیز دیگری که دارای ارزش است (مزایای برخورداری یا استفاده از محصول) معاوضه میکند.
قیمتگذاری موثر و مشتری محور مستلزم آگاهی از میزان ارزشی که مصرفکنندگان برای مزایای دریافتی از محصول قائلاند و تعیین قیمتی که چنین ارزشی را به ارمغان میآورد، میباشد.