پایان نامه بازاریابی و گردشگری/
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
خلاصه و چکیده تحقیق:
دنیای امروز، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. تجارت جهانی در ابتدای هزاره سوم نیز از این قاعده خارج نیست و در سطحی گسترده و با سرعت هر چه تمام تر متحول شده است. حال و هوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد، فرآیندی که منجر به حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. تجارت به عنوان موتور رشد اقتصاد ملی، حلقه پیوند اقتصاد بین المللی و اقتصاد ملی است. در کشور ایران علی رغم اقداماتی که در جهت رشد تجارت خارجی و حضور بیشتر در بازارهای جهانی صورت گرفته است. اما متأسفانه به لحاظ اصرار نابجا و اتکای بیش از حد به سیستم سنتی، هنوز تحولاتی که متناسب با شأن و جایگاه ایران در صحنه تجارت بین المللی باشد به وجود نیامده است. بهره گیری از برنامه ریزی ها، سیاستگزاری ها، ابزارها، شیوه ها و روندهای نوین تجارت بین المللی رویکردی است که باید مورد توجه فعالان عرصه تجاری قرار گیرد. در حال حاضر صنعت گردشگری به مهم ترین فعالیت اقتصادی جهان پس از صنایع نفت و خودروسازی تبدیل شده است. براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (WTO) مخارج سالانه گردشگری در سطح جهانی بالغ بر 2000 میلیارد دلار است. در بسیاری از کشورها صنعت مسافرت و گشت به صورت منبع اصلی ایجاد کار درآمده و جمعیتی بالغ بر 100 میلیون نفر را در سطح جهانی به اشتغال واداشته است.
امید است که روزی گردشگری کشور ما هم رونق یابد و به حرکت موتور اقتصاد ملی مان بیانجامد و شاهد سرافرازی و مطرح شدن کشورمان در عرصه گردشگری بین المللی باشیم.
تعداد صفحات: 119
فرمت فایل: word
فهرست مطالب:
فصل اول : مفاهیم مربوط به گردشگری
فصل دوم: بازاریابی گردشگری
فصل سوم: تقسیم بندی بازار، موقعیت یابی، برنامه جامع بازاریابی
فصل چهارم: برنامه ریزی بازاریابی
فصل پنجم: گردشگری پایدار
فصل ششم:فرایند خرید مصرف
فصل هفتم: نظام توزیع در صنعت گردشگری
فصل هشتم: گردشگری فرهنگی
فصل نهم: مدیریت اکوتوریسم
فصل دهم: نتیجه گیری
گردشگری در جهان
اکوتوریسم در ایران
بررسی مشکلات و موانع فرهنگی جهانگردی در ایران
منابع