فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:72
پایان نامه کارشناسی
مهندسی عمران –عمران
فهرست مطالب:
چکیده 1
مقاله اول 2
معرفی : 2
معیار های بهره وری : 2
طراحی و تحلیل لرزه ای : 4
هزینه های مقاوم سازی و طراحی جدید : 7
نتیجه گیری : 8
مقاله دوم 9
بررسی رفتارارتعاشی همزمان سیستم پل های معلق تحت بار وسائل نقلیه متحرک و تحریک قائم لرزه ای 9
1. معرفی : 10
2. مدل ریاضی طرح 10
3. روش تجزیه شبه استاتیک 13
5. نتیجه گیری : 15
مقاله سوم 16
*تحلیل دوره ای احتمالی چرخه ی هزینه – سود، برای ارزیابی بهینه سازی پل ها. 16
2. Seismic life – cycle cost 19
2.2 . چرخه ی سود – هزینه بر پایه ی تحلیل ریسک: 22
3. ابزاری برای جایگزین کردن پل ها : 23
3.1 نوع پل ها و نحوه ی بهینه سازی : 23
3.2.1 .خطرات دوره ای 24
3.2.3 . تخمین هزینه ها 25
4. نتایج و بحث در تحلیل LCC و تحلیل بهینه سازی جایگزین پل ها: 26
4.1. LCC و چرخه ی سود – زیان ( پل تبتی در کار ثویل، میسوری) 26
4.2 . خلاصه ی چرخه ی LCC و تحلیل مدل سود – هزینه برای تمامی پل ها : 28
5. نتیجه گیری : 28
تحلیل خستگی پل های بزرگراهی : 30
مدل محاسباتی 33
1.3. مدل سازه ای عرشه پل 33
2.3. مدل وسایل نقلیه 34
3.3. زنجیره(ترتیب) وسایل نقلیه 35
4.3. میرایی سازه 35
مدل محاسبه ی عددی : 36
مقاله چهارم 38
تحلیل اجزای محدود و تجربی پایداری مقاومت پس از کمانش در جداساز های لرزه ای الاستومتریک 38
طراحی روش اجزاء محدود : 41
نتایج : 45
مقاله پنجم 46
تاثیر سختی پیچشی شاهتیرهای بتنی پیش تنیده و برکنش متحمل های انتهایی در کارایی لرزه ای پل ها 46
2.تعادل در هنگام تحمل نیروی برکنش: 47
3) سختی پیچشی دیواره ی جدار ناک مقطع پیش تنیده: 48
3.2) رفتار پیچشی بعد از ترک خوردگی مقطع بتنی: 48
4.پارامترهای مورد مطالعه برای تخمین سختی پیچشی مقاطع پیش تنیده 50
5. تاثیر متحمل های نیروی واژگونی: 51
اولویت بندی پل ها و تونل ها به منظور کاهش ریسک زلزله از یک دیدگاه چند عاملی ( مورد استفاده در لیسبون) 54
اولویت بندی زیر ساخت ها و بررسی معیار ها 55
معیار های ساخت مدل و نتایج بدست آمده : 58
افزایش مقاومت یک پل بتن مسلح با ضمیمه کردن پلیمر های فلزی مسلح 62
توصیف پل : 63
نحوه ی نصب الیاف SRP : 67
مسلح کردن با الیاف : 67
نرخ بارگذاری : 68
نتایج : 68
چکیده
هزینه ی مقاوم سازی ، بهینه سازی و نگهداری پل های دهانه بلند کالیفرنیا که پل هایی منحصر به فرد هستند و ساختارهای سازه ای پیجیده ای دارند ، از اهمیت قابل توجهی در حیات اجتماعی و اقتصادی دولت بر خوردار هستند.
وزارت حمل و نقل کالیفرنیا (Caltrans) به طور مستقیم مسئولیت نگهداری و نظارت 9پل از ده پل در کالیفرنیا را برعهده داشته و تنها پل گلدن گیت از طریق یک سازمان خصوصی و مستقل اداره می شود). علاوه بر گلدن گیت، پل Benicia – مارتینزوپل تنگه Carquinez ، ریچموند، سان رافائل، سان فرانسیسکو و خلیج اوکلند ، سان ماتئو هیوارد، و
Dumbarton در شمال کالیفرنیا و وینسنت توماس و سن دیگو Coronado در جنوب
کالیفرنیا همگی نمونه ی پل های تحت نظارت وزارت حمل ونقل کالیفرنیا هستند . طراحی مقاوم و بهینه سازی برای پل خلیج سانفرانسیسکوو اوکلند انجام شده
و پل Dumbarton که از پل های نسبتا جدید هست توسط Caltrans
نیازی به مقاوم سازی لرزه ای را در این زمان ندارد. ارزیابی لرزه ای و مقاوم سازی برای شش پل توسط شرکت های مشاوره مهندسی در خارج انجام می شود. علاوه بر مقاوم سازی پل های دهانه بلند موجود ، Caltrans نیز در طراحی مشاور
و ساخت و ساز پل دهایی که از سه دهانه طولانی تر باشند، یا به عنوان ساختار های موازی اضافی موجود مانند پل Benicia - مارتینز و یا به عنوان پل جایگزین محسوب شوند، مشارکت می کند و طراحی لرزه ای و مقاوم سازی و سایر ملاحظات و روش های موجود و جدیدرا برای پلهای کالیفرنیا مورد بحث قرار می دهد.
مقاله اول
معرفی :
زیر ساخت های حمل و نقل در کالیفرنیا تکیه بر اقتصاد محلی و منطقه ای خود دارند که این عامل به شدت در موجودیت 10 پل با دهانه های جدید که اتصال مناطق عمده شهری و بخشی جدایی ناپذیر از بزرگراه بین ایالتی را بر عهده دارند جهت دریافت عوارض تاثیر گذار بوده است.
آسیب پذیری پل ها به حرکات زمین لرزه ها و پیامدهای آن نشان داده است شکست جزئی یا کامل یک پل به حمل و نقل، ، کالا ، مسافرت مردم و ارائه یسایر خدمات آسیب جدی وارد می کند. با توجه به اهمیت پلها با دهانه های طولانی و تلفاتشان در اثر وقوع حادثه ی لرزه ای بزرگمعیاری با عنوان " عمر حمل و نقل" برای پاسخ به موارد اضطراری و پس از آن برای بهبودشرایط منطقه ای و نیز جهت ارزیابیهای ویژه، طراحی ، و مقاوم سازی برای رسیدن به عملکرد لرزه ای قابل اعتماد از این پلهاتعریف می شود که با استفاده از آن می توان تمام حرکات زمین در زلزله احتمالی را برای یک پل خاص ارزیابی و شبیه سازی کرد.