یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پروژه سیر تکاملی زیر دریایی و تکامل امروزی آن در جهان

اختصاصی از یارا فایل پروژه سیر تکاملی زیر دریایی و تکامل امروزی آن در جهان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پروژه سیر تکاملی زیر دریایی و تکامل امروزی آن در جهان


پروژه سیر تکاملی زیر دریایی و تکامل امروزی آن در جهان

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:131

فهرست مطالب:

مقدمه    9
فصل اول : پیشگفتار    10
تاریخچه ساخت زیردریایی‌ها    10
زیر دریایی چگونه کار میکند ؟    11
اجزاء زیردریایی            12
آشنایی با عملکرد زیردریایی    13    
تأمین نیرو(توان) زیردریایی        13
فصل دوم : زیردریایی و انواع آن    15
زیردریائی های جنگی            15
انواع مختلف زیردریایی و اطلاعاتی از آنها    16
زیر دریایی CSS kilo (در حال خدمت در نیروی دریایی ایران)    16
زیر دریایی تهاجمی کلاس "کیلو" ایران (ساخت روسیه)    17                
طراحی زیر دریایی کلاس "کیلو"    17
اژدرها    18
موشک ها    18
سونارها    18
پیشرانه‌    19
زیردریایی 705 Alfa class    19
مشخصات    19
تسلیحات    20
تجهیزات    20
زیردریایی استراتژیک OHIO CLASS    21
مشخصات    22
تسلیحات    22
سری زیردریایی‌های استراتژیک Type 094 (ناوگان زیرسطحی چین 5)    23
خصوصیات    24
زیردریایی تهاجمی 671 RTM Victor III    25
مشخصات    27
تسلیحات    27
الکترونیک    27
3 نما    28
زیردریایی‌های اتمی تهاجمی Type 093    28
ویژگی‌های تخمینی    30
زیردریایی‌های کلاس Song    30
طراحی    30
تسلیحات    31
سونار    31
جنگ الکترونیک    32
پیشران    32
اتفاقات    32
خصوصیات    32
عملکرد    33
تسلیحات    33
حسگرها    33
پیشران    33
زیردریایی‌های اتمی Type 091    33
خصوصیات    35
تسلیحات    36
حسگرها    36
زیردریایی اتمی Type 092 کلاس Xia    36
خصوصیات    38
زیر دریایی استراتژیک اتمی Akula Class 941(کلاس 941 تایفون)    39
مشخصات کلی    41
تسلیحات    41
سیستمهای الکترونیک    41
تجهیزات مخابراتی    41
طراحی    43
موشکها    43
اژدرها    44
سامانه های الکترونیکی    44
پیشرانه    44
زیردریایی 677 Lada class / Amur-1650    45
مشخصات 677 Lada class / Amur-1650    46
تسلیحات    46
I-400 زیردریایی هواپیمابر    48
زیردریایی کلاس LOS ANGELES    51
مشخصات کامل    51
تسلیحات    52
تجهیزات    52
زیردریایی های کلاس تریو مفانت    52
موشکها    53
اژدرها    54
جنگ الکترونیک    54
حسگرها    54
پیشرانه    54
زیر دریایی روسی آکولا : کوسه شکار    54
زیر دریایی فوق پیشرفته 955/935 Borei class    55
مشخصات زیردریایی YURI DOLGORUKY    56
تسلیحات    57
زیردریایی SSN-774 Virginia class    57
مشخصات    58
تسلیحات    58
الکترونیک    58
زیردریایی SSN-21 Seawolf class    58
مشخصات    59
سرعت    59
تسلیحات    59
زیردریایی Snow Leopard    59
مشخصات کلی    60
موتورها    60
تسلیحات    61
تجهیزات الکترونیک    61
زیردریایی دلتا 4    61
مشخصات    62
تسلیحات    63
تجهیزات الکترونیک    63
زیردریایی( 667 BDRM) کلاس دلتا 4    63
مشخصات عمومی    63
مشخصات فنی    64
تسلیحات    64
سیستم های کنترل و ناوبری    65
سیستم های ارتباطی    66
سونارها    66
نیروی محرکه    66
زیردریایی 945 Sierra class    67
مشخصات کامل    68
تسلیحات    68
تجهیزات الکترونیک    68
زیردریایی‌های پیشرفته‌ی آلمانی Type 212     69
توسعه    70
طرح    72
سامانه‌ی فرماندهی و کنترل آتش    72
تسلیحات    73
اژدر DM2A4 Seehecht    74
اژدر WASS A184 Mod    74
اژدر BlackShark    74
موشک IDAS    75
پهباد Aladin    76
پیشران    76
موتور    77    
مدل سلول    78
سلول سوختی زیمنس    78
اقدام متقابل    78
حسگرها    78
پریسکوپ‌ها    79
پروژکتور سوناری    79
قسمت‌های مختلف زیردریایی به روایت تصویر    80
خصوصیات    80
تسلیحات    80
حسگرها    81
پیشران    81
زیردریایی هسته ای کورسک    81
زیردریایی‌های چینی کلاس Yuan    86
تسلیحات    87
حسگرها    87
پیشران    88
خصوصیات    88
لیست    88
تصاویر    89
زیردریایی اتمی کلاس اسکار روسیه    90
واقعه دلخراش    91
مشخصات    91
تسلیحات    91
سیستمهای الکترونیک    91
محل غرق و عمق غرق کورسک    93
زیردریایی‌های استراتژیک اتمی Vanguard انگلیس    94
طرح    94
تسلیحات    95
اژدر    96
تجهیزات جنگ الکترونیک    96
حسگرها    96
پیشران    97
تصویر گرافیکی    97
لیست    98
مشخصات    98
تسلیحات    98
حسگرها    98
زیردیایی‌های تهاجمی هسته‌ای کلاس Astute شاهکار مهندسی بریتانیا    103
کنترل و فرماندهی    105
موشک‌ها    105
اژدرها    106    
اقدام متقابل    107
حسگرها    107
پیشران    108
تصویر گرافیکی    108
خصوصیات    108
تسلیحات    109
حسگرها    109
اقدام متقابل    109
پیشران    109
زیردریایی‌های تهاجمی Type 209    114
تسلیحات    116
تجهیزات اقدام متقابل    117
حسگرها    118
پیشران    118
لیست کشورهای متصدی    119
خصوصیات    119
تسلیحات    120
حسگرها    121
پیشران    121
اوراق K-222 سریعترین زیردریایی دنیا    121
مشخصات زیردریایی اتمی K-222 کلاس Papa    121
زیردریایی های نیروی دریایی ایران را بهتر بشناسیم    122
زیر دریایی کلاس مید جت غدیر    122
صابحات 15    123
مینی زیردریایی ویژه    123
زیر دریایی قائم    123
زیردریایی نهنگ    123
آشنایی با یک سلاح ضد زیر دریایی    124
فصل سوم : نتیجه گیری    126
زیر دریایی های ایران و جهان    126
کاربرد های نظامی    126
نقش و اهمیت زیردریائی در جنگهای آینده    127
ویژگیهای زیردریائیهای جدید    128
فهرست شکل ها    7
فهرست منابع    131

 

فهرست شکل ها
شکل 1-2        16
شکل 2-2    20
شکل 3-2 ، شکل 4-2    21
شکل 5-2 ، شکل 6-2    22
شکل 7-2 ، شکل 8-2    23
شکل 9-2 ، شکل 10-2    25
شکل 11-2 ، شکل 12-2    26
شکل 13-2    27
شکل 14-2    28
شکل 15-2    39                
شکل 16-2 ، شکل 17-2 ، شکل 18-2    40        
شکل 19-2 ، شکل 20-2    42
شکل 21-2    44
شکل 22-2 ، شکل 23-2 ، شکل 24-2 ، شکل 25-2    47
شکل 26-2 ، شکل 27-2 ، شکل 28-2 ، شکل 29-2    48
شکل 30-2    49
شکل 31-2 ، شکل 32-2 ، شکل 33-2    50
شکل 34-2    63
شکل 35-2 ، شکل 36-2    65
شکل 37-2    66
شکل 38-2    67
شکل 39-2 ، شکل40-2    69
شکل 41-2 ، شکل 42-2    70
شکل 43-2 ، شکل 44-2    71
شکل 45-2 ، شکل 46-2    72
شکل47-2 ، شکل48-2    73
شکل49-2 ،شکل50-2 ، شکل51-2    74
شکل52-2 ، شکل53-2 ، شکل54-2    75
شکل55-2    76
شکل56-2 ، شکل57-2    77
شکل58-2    78
شکل59-2 ، شکل60-2 ، شکل61-2 ، شکل62-2    79
شکل63-2 ، شکل64-2    81
شکل65-2 ، شکل66-2    82
شکل67-2    83
شکل68-2 ، شکل69-2    85
شکل70-2    86
شکل71-2    87
شکل72-2 ، شکل73-2    88
شکل74-2 ، شکل75-2 ، شکل76-2 ، شکل77-2    89
شکل78-2 ، شکل79-2    90
شکل80-2 ، شکل81-2    92
شکل82-2 ، شکل83-2 ، شکل84-2    93
شکل85-2    94
شکل86-2    95
شکل87-2    96
شکل88-2 ، شکل89-2    97
شکل90-2    98
شکل91-2 ، شکل92-2 ، شکل93-2 ، شکل94-2    99
شکل95-2 ، شکل96-2 ، شکل97-2 ، شکل98-2    100
شکل99-2 ، شکل100-2 ، شکل101-2 ، شکل102-2    101
شکل103-2 ، شکل104-2 ، شکل105-2    102
شکل106-2 ، شکل107-2 ، شکل108-2    103
شکل109-2    104
شکل110-2 ، شکل111-2    106
شکل112-2    107
شکل113-2    108
شکل114-2    109
شکل115-2 ، شکل116-2 ، شکل117-2 ، شکل118-2    110
شکل119-2 ، شکل120-2 ، شکل121-2 ، شکل122-2    111
شکل123-2 ، شکل124-2 ، شکل125-2 ، شکل126-2    112
شکل127-2 ، شکل128-2 ، شکل129-2 ، شکل130-2    113
شکل131-2 ، شکل132-2    114
شکل133-2    115
شکل134-2 ، شکل135-2    116
شکل136-2 ، شکل137-2    117
شکل138-2 ، شکل139-2    118
شکل140-2 ، شکل141-2    119
شکل142-2 ، شکل143-2    120    
شکل144-2    121
    
مقدمه:
زیردریایی یک وسیلهٔ نقیله شناور است که می‌تواند در زیر سطح آب حرکت کند. شناوری است که همانگونه که از نامش پیداست توانایی شنا در زیر آبها را دارد. زیر دریایی برای نخستین بار در زمان جنگ داخلی آمریکا استفاده شد. در جنگهای جهانی اول و دوم بویژه جنگ جهانی دوم نبرد زیر دریایی‌ها یکی از ویژه ترین نبردهای آن جنگ شمرده می‌شود که از آن فیلمهای زیادی ساخته شده. در دوران جنگ سرد آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی هر کدام روی به ساخت زیر دریایی اتمی کردند. این زیر دریایی‌ها توانایی ترابری و شلیک موشکهای بین قاره‌ای با کلاهک هسته‌ای هستنداما نام زیر دریایی هسته‌ای بخاطر داستن موتور با سوخت هسته‌ای است که این زیر دریایی‌ها را از سوخت گیری دوباره بینیاز می‌کند. کشورهای انگلیس و فرانسه نیز دارای این زیر دریایی می‌باشند و به تازگی هند با خرید دو فروند زیر دریایی هستهای از روسیه به جمع کشورهای دارای این زیر دریایی پیوسته. نوع دیگر و قدیمی تر زیر دریایی‌ها زیردریایی موتور دیزل است که ایران نیز با خرید مدل نهنگ از روسیه و ساخت وارون این نمونه به فن آوری ساخت دست یافته.کشورهای زیادی از جمله هلند، آلمان، کشورهای اسکاندیناوی، مصر و اسرائیل دارای این کلاس زیر دریایی هستند. کلاس آخر زیر دریایی‌های عملیاتی هستند که بعد از جنگ جهانی دوم کمتر ساخته یا از آن بهره برداری شده. این زیر دریایی‌ها کوچک و بیشتر برای عملیات واکنش سریع یا در آبهای کم ژرفا بهره برداری می‌شوند. در جنگ جهانی دوم ژاپن با بهره گیری از این گونه زیر دریایی به بندر پرل هاربر در خشکچه‌های هاوایی آمریکا پاتک زد.



فصل اول : پیشگفتار
تاریخچه ساخت زیردریایی‌ها :
در زیردریایی‌های اولیه از نیروی دست برای حرکت دادن زیردریایی در اعماق کمک گرفته می‌شد. در سال ۱۶۲۰ شخص بنام ون دربل اولین زیردریایی را ساخت که می‌توانست در عمق ۵/۴ متری حرکت کند.
حجم داخل این زیردریایی بسیار کم بود، بطوریکه فقط یک نفر می‌توانست داخل آن قرار گیرد و برای حرکت دادن آن در عمق به یک فرد بسیار نیرومند نیاز بود تا بتواند پره‌های جلو و فوقانی را بچرخاند.
درحدود سال ۱۷۷۰، دیود باشنل زیردریایی را طراحی کرد که می‌توانست بکمک دست و پدالهای پایی حرکت کند. حدود ۳۰ سال بعد روبرت فولتون، زیردریایی دیگری ساخت که ۳ نفر گنجایش داشت و برای اولین بار، بالهایی برای تنظیم عمق در زیردریایی تعبیه شد.
فولتون سپس تلاش کرد تا زیردریایی دیگری با موتور بخار بسازد. مشکل طراحی این موتورها در آن بود که در زیر آب اکسیژن نبود. بنابراین موتوری طراحی شد که ابتدا آب در سطح آب داخل مخزنی با موتور دیزل (با سوخت گازوئیل) داغ و تبدیل به بخار می‌شد، سپس موتور خاموش می‌شد و زیردریایی به داخل آب شیرجه می‌زد و تا وقتی که بخار داخل مخزن سرد نشده بود، زیردریایی می‌توانست با موتور بخار در عمق دریا حرکت کند.
در سال ۱۸۶۰ زیردریایی دیگری طراحی شد که بطور کامل زیر آب نمی‌رفت و از طریق لوله‌ای که به سطح آب راه داشت، اکسیژن را برای سوخت موتور به داخل زیردریایی مکش می‌کرد.
- در سال ۱۹۰۴ اولین زیردریایی که با موتور دیزل- الکتریکی کار می‌کرد، در فرانسه ساخته شد. موتورهای دیزل در سطح آب، باطری‌های الکتریکی را شارژ می‌کردند و سپس زیردریایی در آب فرو می‌رفت در این هنگام موتور دیزل خاموش می‌شد و موتور الکتریکی بکمک باطری‌های شارژشده، زیردریایی را حرکت می‌داد.
مشکل این نوع زیردریایی در آنجا بود که اولاً باطری‌ها خیلی بزرگ و سنگین بودند و ثانیاً پس از گذشت چندساعت زیردریایی مجبور بود به سطح آب بیاید تا موتور دیزل روشن شده و باطری‌ها را دوباره شارژ کند. اسید داخل باطری‌ها هم در ترکیب با آب دریا، بخار خطرناک و کشنده‌ای تولید می‌کردند.
- درسال ۱۹۵۴ اولین زیردریایی با سوخت هسته‌ای ساخته شد. از مزایای این زیردریایی‌ها، عدم نیاز به هوا است. این نوع زیردریایی‌ها می‌توانند به مدت طولانی (حتی سالها) زیر دریا بمانند و فقط درصورت نیاز به سطح آب بیایند و نیز با سرعت بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت در زیر و یا سطح دریا حرکت کنند. در این موتورها، حرارت راکتور از طریق لوله‌های آب به توربین بخار می‌رسد و آن را می‌چرخاند. در نمونه زیردریایی شکل زیر، دو مدار گردش آب طراحی شده است. در مدار اولی، آب در اثر حرارت زیاد (عمل شکافت هسته‌ای) راکتور، به شدت داغ می‌شود و با گردش آب در مدار اولیه محفظه تبدیل هم داغ می شود. سپس محفظه تبدیل ،‌ آب مدار ثانویه را تبدیل به بخار می‌کند و آن را سوی توربین بخار می‌فرستد.
بخار آب ، توربین را می‌چرخاند تا نیروی محرکه و برق زیردریایی تامین شود. سپس بخار آب در محفظه تراکم تبدیل به آب می‌شود و دوباره به محفظه تبدیل بخار ارسال می‌شود.
زیر دریایی چگونه کار میکند؟
زیردریایی‌ها از شگفت‌انگیزترین اختراعات بشر هستند. طی صدها سال دریانوردان فقط می‌توانستند روی عرشه کشتی‌ها کار کنند. اختراع زیردریایی به انسان اجازه داد تا بتواند همچون موجودات دریایی برای مدت طولانی (ماه‌ها و حتی سالها) در زیر دریا زندگی کند. ما اختراع زیردریایی‌های پیشرفته را مدیون مسابقه تسلیحاتی جنگ سرد بین دو ابرقدرت شرق و غرب در قرن بیستم هستیم!
دانشمندان برای ساخت و حرکت دادن زیردریایی‌ها از چندقانون استفاده کردند. ما ابتدا به بررسی دو قانون مهم می‌پردازیم:
۱) قانون ارشمیدس:
طبق قانون ارشمیدس بر هر جسم (کمی یا کاملاً) غوطه‌ور در سیال معادل وزن سیال جابجاشده نیرو وارد می‌شود. همواره وزن جسم بطرف پائین و نیروی شناوری سیال بطرف بالا ظاهر می‌شوند. هرگاه این دو نیرو با هم برابر باشند (مانند کشتی روی دریا) جسم روی سیال شناور خواهد شد و اگر نیروی وزن بیشتر از نیروی شناوری سیال (مانند سنگ در آب) باشد، جسم کاملاً در سیال فرو خواهد رفت.
چگالی جسم به وزن بر حجم تعریف می‌شود. هرگاه چگالی جسم از چگالی سیال (آب) بیشتر باشد، جسم در سیال فروخواهد رفت.
۲) قانون بویل:
طبق این قانون در دمای ثابت، حجم و فشار یک سیال رابطه عکس با هم دارند . یعنی هرگاه فشار وارد بر سیال دوبرابر شود، حجم سیال نصف خواهد شد.
برهرجسم داخل سیال، فشاری به تمام سطح جسم (متناسب با عمق سیال) بطور مساوی وارد می‌شود. هرچه عمق سیال بیشتر باشد، فشار وارد بر جسم نیز بیشتر خواهد شد و طبق قانون بویل حجم آن باید کم شود. برای مثال اگر بالون پر از هوایی را به عمق اقیانوس ببریم، فشار عمق آب باعث کم شدن حجم بالون و متراکم شدن هوای داخل بالون خواهد شد.
و بر عکس اگر بالون را رها سازیم تا به آسمان برود، چون فشار هوا در ارتفاع کمتر از سطح زمین است، حجم بالون افزایش خواهد یافت. بیایید این قانون را درمورد خطرات غواصی در عمق بررسی کنیم:
هرچه غواص به عمق بیشتری برود، فشار وارد بر بدن و ریه‌های او افزایش می‌یابد. اگر دمای آب را حدود ۰۴ ثابت درنظر بگیریم، باید حجم ریه‌های غواص کم شود. ولی حجم ریه‌ها کم نمی‌شود و درعوض برای خنثی کردن فشار عمق سیال، ریه‌ها هوای بیشتری را جذب می‌کنند تا فشار داخل ریه با محیط یکسان شود.
در عمق ۴۰ متری حجم هوای فشرده شده درون ریه به ۴ برابر سطح آب افزایش می‌یابد که این موضوع می‌تواند باعث پاره شدن رگ‌ها و رسوب نیتروژن در خون و خطر حمله قلبی برای غواص بوجود آورد. به همین دلیل غواص ها نمی توانند برای مدت طولانی در عمق بیشتر از ۳۰ متری شنا کنند.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.