پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان ارتباط میان استراتژی بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمه عمردر شهر مشهد به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
استراتژیهای آمیخته بازاریابی خدمات ابزارهایی هستند که ارائه دهندگان خدمات را در نوع خدمت قابل ارائه به مشتریان کمک مینماید. عناصر آمیخته بازاریابی شامل محصول، قیمتگذاری، ارتقاء و آموزش و عنصر مکان و زمان میباشد. ویژگیهای آمیخته بازاریابی خدمات عبارتند از ناملموس بودن خدمات، تولید و مصرف همزمان خدمات، تمام شدنی بودن خدمات و ناهمگن بودن آن است. در برخی از منابع آمیخته بازاریابی را بیش از این چهار فاکتور دیده و سه عامل دیگر کارکنان، فرایندها و شواهد فیزیکی را نیز به این فاکتورها اضافه نمودهاند.
هفت عنصر آمیخته بازاریابی جزو فرضیات این تحقیق در نظر گرفته شده است. تعداد 162 پرسشنامه پس از تأیید پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ و روایی از طریق محتوا بین 30 نمایندگی از شرکت بیمه ایران در سطح شهر مشهد که 2 نمایندگی بهصورت فعال به فروش بیمه عمر میپرداخنند توزیع شد. جهت تحلیل دادههای جمع آوری شده از دو آزمون t یک نمونهای و ویلکاکسون و همچنین جهت رتبهبندی فرضیات ازآزمون فریدمن استفاده نمودیم. پس از انجام آزمونهای آماری تمام فرضیات مذکور پذیرفته شدند.
با توجه به آزمون فریدمن، عنصر ارتقاء و آموزش در رتبه اول قرار گرفت. بهعلت عدم آشنایی مردم با بیمه عمر و محصولات و مزایای آن و بهعبارتی نبود فرهنگ استفاده از این بیمه باعث شده است که این رشته از بیمه در مقایسه با آنچه در کشورهای دیگر وجود دارد نتواند به سهم واقعی خود دست یابد. در پایان، نتایج پس از تجزیه و تحلیل پیشنهاداتی نیز ارائه گردید.