یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق پیاده سازی یک سازمان بر اساس IS

اختصاصی از یارا فایل تحقیق پیاده سازی یک سازمان بر اساس IS دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق پیاده سازی یک سازمان بر اساس IS


تحقیق پیاده سازی یک سازمان بر اساس IS

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:31

فهرست مطالب:

پیش¬گفتار
معرفی سازمان
خلاصه¬ای از فرآیندهای سازمان
سیستم¬های اطلاعاتی در بخش¬های سازمان:
امکانات رایانه¬ای سازمان
ارتباطات تلفنی سازمان
فاز دو
کاربرد سیستم¬های اطلاعاتی در سازمان
بخش فروش
کارهای بخش فروش به طور خلاصه:
پیشنهادات:
بخش مهندسی
    کارهای بخش مهندسی به طور خلاصه:
بخش برنامه¬ریزی
بخش تولید
بخش کنترل کیفیت
بخش انبار
فاز سه
طرح¬ریزی سیستم اطلاعاتی سازمان
استراتژی¬های قوّت-فرصت:
استراتژی¬های قوّت-تهدید:
عناصر تعیین¬کننده¬ی پیروزی سازمان (CSFs ):
استراتژیهای بازبینی شده¬ی سازمان
استراتژی¬ و ماموریت سیستم اطلاعاتی
استراتژی¬های سازمان
استراتژی پیش¬برد سیستم اطلاعاتی
تحلیل نیازهای اطلاعاتی سازمانی
معماری اطلاعات
تعریف فرآیندهای اصلی سازمان
فاز چهار
برنامه¬ریزی پیاده¬سازی سیستم اطلاعاتی سازمان و مدیریت آن

 

 

پیش¬گفتار
شرکت کامکان یکی از تولیدکنندگان عمده¬ی پیچ و مهره در ایران است. بیشتر فعالیت¬های این شرکت به صنعت خودروی کشور ربط دارد. در صنعت خودرو کیفیت بالا و قیمت پایین دو عنصر بسیار اساسی برای ادامه¬ی فعالیت به شمار می¬آیند. و این شرکت نیز که تا بحال با توان ساخت بالا و کیفیت مطلوب به یک تولید کننده¬ی خوشنام پیچ و مهره تبدیل شده¬است. ناگزیر از بهبود این دو عنصر است تا بتواند حضور خود را در بازار ادامه دهد. در شرایطی که کشورهای شرق آسیا با قیمت بسیار پایین این محصول را تولید می¬کنند و کیفیت و توان تولیدشان در حال بهبود است و اقتصاد ایران  ممکن است در جهت گشودن مرزها پیش رود، اهمیت این موضوع بیشتر مشخّص می¬شود.
    شرکت کامکان در حالی به فعالیت خود ادامه می¬دهد که قیمت مواد اولیه (فولاد) در جهان روز به روز بیشتر می¬شود و توقّع مشتریان که پایین آوردن قیمت است بالا می¬رود؛ تنوّع محصولات شرکت با توجه به نوع کار بسیار زیاد است و کنترل آن بسیار مهم است؛ توقّع مشتریان در ارایه¬ی مدارک کیفیتی و مهندسی بالا رفته¬است؛ شرکت خود را ملزم به رعایت استاندارد کیفیتی ISO TS/16949 می¬داند؛ هزینه¬های سربار شرکت به خاطر تنوّع محصولات و کنترل کیفیت زیاد است.
    در چنین شرایطی، می¬بینیم که اطلاعات زیادی در این سازمان در جریان است و کنترل داده¬ها و جمع¬آوری اطلاعات چندان ساده نیست. هدف از انجام این مطالعه، ارایه¬ی راه حلی مبتنی بر فن¬آوری اطلاعات  برای مدیریت بهتر اطلاعات، کنترل بهتر بر فرآیندهای کاری در جهت رسیدن به اهداف سازمان و رسیدن به شاخص¬های مهم حضور قدرتمندانه¬تر در بازار است.
    این مطالعه در چهار فاز انجام شده¬است:
در فاز اول، به بررسی وضعیت فن¬آوری اطلاعات در سازمان می-پردازیم. امکانات رایانه¬ای، امکانات ارتباطی، و موارد استفاده از آنها در فرآیندهای کاری سازمان را مشخّص می¬کنیم. این امکانات می¬تواند از این موارد باشد: نرم¬افزارها ، سخت-افزارها ، شبکه¬ها ، سیستم عامل¬ها ، واسط¬های کاربر .
در فاز دوم، کاریرد فن¬¬آوری اطلاعات و انواع سیستم¬های اطلاعاتی  در سازمان را معرفی¬ می¬کنیم. در این فاز سیستم¬های اطلاعاتیی که امکان بهره¬گیری از آنها در هر بخش یا هر فرآیندی از سازمان وجود دارد، معرفی می¬شوند. انواع این سیستم¬ها عبارت¬اند از: OAS , ES , DSS , MIS , TPS , GSS , EIS  .
در فاز سوم، سیستم اطلاعاتی سازمان را طرح¬ریزی  می¬کنیم. به ترسیم موقعیت شرکت، اهداف  و راهبردهای  شرکت می¬پردازیم و بر اساس آن استراتژی سیستم اطلاعاتی و ماموریت  سیستم اطلاعاتی را تدوین می¬کنیم. برای این کار از روش SWOT نیز استفاده می¬کنیم. سپس جریان اطلاعاتی سازمان را با روش DFD  مشخّص می¬کنیم و با روش  BSP ، معماری اطلاعات سیستم اطلاعاتی را تعیین می¬کنیم.
در فاز چهارم، برنامه¬ریزی پیاده¬سازی سیستم اطلاعاتی انجام می¬شود. منابع و امکانات مورد نیاز سیستم اطلاعاتی تعیین می-شوند و چگونگی اجرای پروژه، زمان¬بندی آن و چگونگی مدیریت پروژه مشخّص می¬شوند. درباره¬ی هزینه¬ی پیاده¬سازی و  چگونگی مدیریت سیستم اطلاعاتی و نگهداری سیستم اطلاعاتی نیز مطالبی نوشته شده¬است.
این طرح می¬تواند زمینه¬ای باشد برای طراحی دقیقتر سیستم اطلاعاتی و می¬تواند برای برنامه¬نویسی یا خرید سیستمها مورد استفاده قرار گیرد.

    
معرفی سازمان
    سازمان مورد مطالعه، یک سازمان تولیدی است که دو پایگاه تولیدی در تهران و سیرجان دارد. پایگاه تهران تحت نام ".قالب¬سازی تکوین"  دومین سال فعالیت خود را سپری می-کند و پایگاه سیرجان نیز به نام "شرکت تعاونی پیچ و مهره سازی کامکان " از سال 1364 فعالیت می¬کند. محصول نهایی این سازمان پیچ، مهره و پین است. قالب پیچ و مهره نیز به عنوان یکی از لوازم تولید، در این دو شرکت ساخته می¬شود. هردو پایگاه تولیدی تجهیزات قالبسازی و تولید پیچ ومهره را دارند. مشتریان عمده¬ی سازمان به طور عمده شرکتهای خودروسازی داخلی و تامین کنندگان و قطعه¬سازان آنها هستند.
    تنوّع محصولات این سازمان به دلیل نوع سفارشات آنها زیاد است. حدود 600 نوع قطعه سفارشات این سازمان را تشکیل می-دهد.
حدود 300 نفر نیروی انسانی سازمان را تشکیل می¬دهد که 100 نفر از آنها در تهران و 200 نفر در سیرجان کار می¬کنند.
این سازمان به دلیل اینکه با صنایع خودروسازی کار می¬کند، موظف به رعایت استانداردهای کیفیت است و هم¬اکنون گواهی¬نامه-ی ISO TS دارد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.