دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی، گروه ارتباطات
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
گرایش : روزنامه نگاری
عنوان :
بررسی شیوه های مؤثر اطلاع رسانی
درمخابرات استان یزد
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است
فهرست
چکیده
فصل اول
موضوع تحقیق.........................................................................................
1
بیان مسئله مورد پژوهش ............................................................................
ضرورت و اهمیت تحقیق ...........................................................................
2
2
اهداف تحقیق ......................................................................................
3
سوالات .................................................................................................
4
فرضیه ها ..............................................................................................
روش تحقیق ...........................................................................................
5
6
ضرورت تحقیق .......................................................................................
جامعه و نمونه آماری ................................................................................
6
6
ابزار اندازه گیری ....................................................................................
8
واژه ها و اصطلاحات ...............................................................................
تاریخچه و سابقه تحقیق ..............................................................................
موانع و مشکلات ......................................................................................
8
13
14
فصل دوم
بخش اول
اطلاع رسانی و نقش مهم آن در روابط عمومی ................................................
15
اطلاع رسانی، روابط عمومی و مشارکت مردمی .............................................
17
اجزای نظام اطلاع رسانی ..........................................................................
22
فن آوری اطلاعات و مفاهیم کار برای آن .....................................................
22
فرا رسانه و فرا متن ابزارهای مهم فناوری اطلاعات ........................................
24
رسانه های الکترونیک.................................................................................
24
شبکه اطلاع رسانی ...................................................................................
25
انگیزه ایجاد شبکه های اطلاع رسانی و نقش فناوری .........................................
26
اطلاعاتی در شبکه اطلاع رسانی .................................................................
26
اهداف شبکه های اطلاع رسانی ...................................................................
27
مزایا و فواید شبکه های اطلاع رسانی و کارگروه (IT) در شبکه های اطلاع رسانی ............
27
بخش دوم
اول اطلاع رسانی سپس تبلیغات ...................................................................
29
تبلیغات پیام یک سویه است...........................................................................
30
تبلیغات و نوآوری ....................................................................................
31
محصول و نوآوری ...................................................................................
31
در جستجوی تازگی...................................................................................
32
آگهی اسباب بازی نیسان ............................................................................
33
جایگاهی که در ذهن مخاطب خود دارید بپذیرید ...............................................
34
تقویت جایگاه پیشگامانی ............................................................................
46
مبحث خلاقیت و نوآوری ...........................................................................
37
به خلاقیت نیاز نیست ................................................................................
38
معمای حل نشدنی تبلیغات خلاق ...................................................................
40
تبلیغات باد است – روابط عمومی خورشید .....................................................
43
حرکت تبلیغات مارپیچ است – حرکت روابط عمومی خطی است ..........................
44
تبلیغات به شیوه انفجاری عمل می کند – روابط عمومی به شیوه آهسته و پیوسته کار می کند ..................
45
تبلیغات تصویری است روابط عمومی کلامی است ............................................
46
رسایی تبلیغات همه را در برمی گیرد ............................................................
47
رسایی روابط عمومی اشخاص مورد نظر را در برمی گیرد ...............................
47
تبلیغات خود محور است – روابط عمومی دیگر محور است ................................
49
تبلیغات می میرد – روابط عمومی زنده می ماند ..............................................
50
تاثیرات ............................................................................................
51
اثرات کوتاه مدت و دراز مدت .................................................................
51
چه هنگام می توان انتظار داشت که اثرات ظاهر شوند ....................................
53
تاثیر برجسته سازی .............................................................................
55
بخش سوم
مبانی نظری.......................................................................................
55
نفش ارتباطات در توسعه ......................................................................
55
الگوهای ارتباطات و توسعه ....................................................................
58
فصل سوم
نظریه های ارتباطات توسعه ...................................................................
نطریه های ارتباطات برای توسعه .............................................................
61
68
روش تحقیق .......................................................................................
پیمایش..............................................................................................
جامعه آماری .....................................................................................
78
78
78
حجم نمونه .......................................................................................
ابزار گرد اوری اطلاعات .....................................................................
79
80
روش تجزیه و تحلیل..................................................................................
روایی تحقیق ...........................................................................................
حدود زمانی تحقیق....................................................................................
حدود مکانی تحقیق ..................................................................................
80
80
81
81
فصل چهارم
بخش اول
جدول توزیع فراوانی و نمودار متغیرجنس.......................................................
جدول توزیع فراوانی و نمودار متغیرسن.........................................................
جدول توزیع فراوانی و نمودار متغیرتحصیلات.................................................
جدول توزیع فراوانی و نمودار متغیرشغل........................................................
جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده از تلفن گویا................................................
جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده از قبض…..............................................92
جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده از اینترنت..............................................94 جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده از صدا و سیما.........................................96
جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده از sms..................................................98
جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده از تبلیغات...........................................100
جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده از مطبوعات........................................102
جدول و نمودارمتغیر میزان استفاده ازنوع روشهای اطلاع رسانی مطبوعات....104
بخش دوم
جداول دو بعدی، یک بعدی و بررسی فرضیه ها:
فرضیه اول جداول رابطه میان جنس واستفاده از تلفن گویا در اطلاع رسانی......106
فرضیه دوم جداول رابطه میان سن واستفاده تلفن گویا دراطلاع رسانی.............107
فرضیه سوم جداول رابطه میان تحصیلات واستفاده از قبض دراطلاع رسانی....109
فرضیه چهارم جداول رابطه میان شغل واستفاده ازنوع روشها دراطلاع رسانی 111
فرضیه پنجم جدول استفاده ازنوع روشها دراطلاع رسانی.............................113
فرضیه ششم جدول میزان استفاده ازتلفن گویا دراطلاع رسانی.......................114
فرضیه هفتم جدول میزان استفاده ازمطبوعات دراطلاع رسانی......................115
فرضیه هشتم جدول میزان استفاده ازقبوض دراطلاع رسانی..........................116
فرضیه نهم جدول میزان استفاده ازسایت دراطلاع رسانی..............................117
فرضیه دهم جدول میزان استفاده ازتبلیغات تلویزیونی دراطلاع رسانی.............118
فرضیه یازدهم جدول میزان استفاده ازsms دراطلاع رسانی..........................119 فرضیه دوازدهم جدول میزان استفاده ازتبلیغات محیطی دراطلاع رسانی.........120
82
84
86
88
992
فصل پنجم
بررسی وضعیت متغیر ها.....................................................................121
بررسی جداول دوبعدی ورابطه معنا داری یا عدم معنی داری ........................125
پیشنهادها..........................................................................................129
ضمایم..............................................................................................130
منابع:................................................................................................135
چکیده :
نقش اصلی انتقال دانش و مهارت و همچنین تغییر بینش و نگرشها در جوامع به شیوه اطلاع رسانی و تاثیر گذاری و توانایی در القا این شیوه ها بستگی دارد که موفقیت یا عدم موفقیت در این راه به موفقیت یا عدم موفقیت هر سازمان یا نهادی که ما متولی ان هستیم می انجامد. برای افزایش بهره وری و تسریع در دستیابی به اهداف مورد نظر در فعالیت ها باید از مناسب ترین روشها به صحیح ترین نحو استفاده شود. عدم توجه و دقت در هریک از دو مورد مذکور، دستیابی به اهداف را غیر ممکن و یا باعث صرف هزینه و اتلاف وقت بیشتر خواهد شد. این پژوهش در پی پاسخ به سئوالاتی است که بداند روشهای موثر اطلا ع رسانی در شرایط مختلف برای گروههای مختلف جامعه کدام است ؟ برای دستیابی به اهداف تحقیق ضمن بررسی کتابخانه ای سوابق، با بهره گیری از پرسشنامه با شیوه نمونه گیری تصادفی ، نظرات مشترکین جمع آوری وبا استفاده از نرم افزار SPSS نسبت به جمع بندی اطلاعات، توصیف داده ها و تعیین همبستگی ها ، محاسبه رگرسیون و تجزیه وتحلیل داده ها اقدام گردید مشترکین مورد مطالعه پژوهش شامل کلیه مشترکان تلفن ساکن در تمامی نقاط استان یزد
می باشد.
با توجه به نتایج تحقیق بیشترین شیوه های موثر جهت کسب اطلاعات مشترکین به ترتیب : اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه، قبوض تلفن، گفتگوهای تعاملی، و سایت شرکت بوده است.. پژوهشگر با اعتقاد به این مطلب که ساماندهی چرخة اطلاع رسانی مورد بحث به بهبود بیشتر وضع در این سازمان منجر خواهد شد، و یا لااقل، وضعیت فعلی را با صرفِ وقت و هزینة کمتری ممکن خواهد ساخت، به ارایة پیشنهادهایی برای بهبود کیفیت اطلاع رسانی به مشترکین برای غلبه بر موانع موجود پرداخته است.
نکته: فایلی که دریافت میکنید جدیدترین و کاملترین نسخه موجود از پروژه پایان نامه می باشد.
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات :132