این کتابچه ی آموزشی به صورت تخصصی به مباحثی همچون صادرات، بازاریابی محصول صادراتی، و همچنین ذکر مثال های عملی در این مورد می پردازد، که می تواند مورد استفاده ی صادر کنندگان واقع گردد .
1. هدف قراردادن مشتریان جدید
2. هدف قراردادن مصرف کننده گان در بازارهای محلی،
منطقوی و بین المللی
3. شناسایی کردن مکان هایی که مصرف کننده گان مورد هدف،
محصولات شما را از آنجا خریداری می کنند.
4. شناسایی و رسیدگی کردن به مشتریان جدید
الف: شناسایی کردن مشتریان جدید
ب: رسیدن به مشتریان جدید
5. صادرات
برای آماده کردن محصولات به منظور صادر کردن آنها )check-list( الف: فهرست بازبینی کارهای ضروری
ب: روند صادرات
ج. شرایط صادرات و اسناد مربوط به آن
د. بسته بندی کردن و علامت زدن محصولات برای صادر کردن آنها