پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان تاثیر ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد وفاداری برند از طریق اعتماد برند به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
در دنیای رقابتی امروز، مشتریان محور اصلی هر کسب و کاری بوده و وفاداری آنان به برند عامل اصلی در کسب مزیت رقابتی سازمان ها محسوب می شود. از این رو، در قلب راهبردهای موفقیت آمیز ارتباطات بازاریابی، موضع یابی برندهای محصولات یا برند سازمان در ذهن مشتریان به گونه ای صورت می گیرد که جزء کلیدی راهبرد تجاری شوند. این بدین معناست که سازمان ها باید از فرآیند تصمیم گیری مشتریان آگاهی یابند تا پیام هایشان را بر اساس رویکرد بیرون به داخل، یعنی آنچه مشتریان می خواهند بشنوند، استقرار یابند. از طرفی علاوه بر ارتباطات برند یکی از راهبردهای اصلی سازمان برای ایجاد وفاداری به برند و کسب مزیت رقابتی، بهبود کیفیت خدمات است و امروزه کیفیت خدمات به یک عامل متمایز کننده و در واقع به رقابتی ترین سلاح سازمان های پیشرو تبدیل شده است، لذا ارتباطات برند و کیفیت خدمات، پارادایمی بسیار قدرتمند می باشند که از طریق آن ها، برند به عنوان مکانیزمی جهت درگیر نمودن خریدار و فروشنده در یک رابطه صادقانه طولانی مدت عمل می کند. بنابراین هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد وفاداری برند از طریق اعتماد برند می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری داده ها، تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی- تحلیلی است. داده های مورد نظر از مشتریان نمایندگیهای فروش سامسونگ در شهر مشهد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای دو مرحله ای و ابزار پرسشنامه که بر گرفته از مطالعه زهیر و دیگران (2011) می باشد و روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته، جمع آوری شده است و در نهایت داده های 217 پرسشنامه با استفاده از نرم افزار لیزرل که از نوع معادلات ساختاری محسوب می گردد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های حاصل از این تحقیق تأیید کننده تمامی فرضیه ها بود و بیانگر تاثیر مستقیم متغیرهای ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد وفاداری برند و همچنین تاثیر مستقیم متغیرهای ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد اعتماد برند می باشد، علاوه بر آن یافته های این تحقیق نشان می دهد که متغیر اعتماد برند نقش واسط را در رابطه ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد وفاداری برند ایفا می کند و خود نیز تاثیر مستقیم در ایجاد وفاداری برند دارد.