یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران

اختصاصی از یارا فایل تحقیق طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران


تحقیق طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:27

فهرست مطالب:
عنوان                                    صفحه
چکیده......................................................................................  1
مقدمه.....................................................................................   3
فصل اول: کلیات تحقیق
تعریف موضوع........................................................................ 5
اهمیت موضوع....................................................................... 6
بیان مساله............................................................................  7
فصل دوم: پیشینه، اهداف و فرضیه تحقیق
سابقه و ضرورت انجام تحقیق..............................................  9
اهداف و کاربردهای تحقیق................................................... 10
 فرضیه های تحقیق...............................................................  11
فصل سوم: رویکرد های نظری بازاریابی
تعریف بازاریابی (1)................................................................ 12
تعریف بازاریابی صنعت گردشگری....................................... 13
فرآیند بازاریابی .......................................................................  15
بخش بندی( تقسیم بندی بازار)................................................. 16
فصل چهارم: رویکرد نظری سیاست گذاری
مفهوم سیاست گذاری جهانگردی...............................................19
فصل پنجم: آشنایی با صنعت جهانگردی ایران
 و جهان
جهانگردی در جهان کنونی......................................................... 21
عمده ترین چالش های فرا روی صنعت جهانگردی ایران ......... 23
فصل ششم: جمع بندی و نتیجه گیری
منابع و مآخذ............................................................................. 27




چکیده :
امروز صنعت توریسم در دنیا یکی از منابع مهم درآمد زایی و در عین حال از جمله پارامترهای مؤثر در تبادلات فرهنگی بین کشورها می باشد . و در این میان ، کشور ایران با یک قدمت تاریخی چندین هزار ساله و وجود جاذبه های سیاسی و زیارتی از جمله مراکز مهم توریستی در جهان می باشد با این حال پس از وقوع انقلاب اسلامی مهم ایران از این صنعت در دنیا کاهش چشمگیری یافته است که این امر به دلیل وجود محدود دیتهای موجود در کشور با توجه به جهان بینی حاکم پذیرفته است . از جمله عواملی که می تواند صنعت توریسم کشور را توسعه و بهبود بخشد به کار گیری ابزار ها و پارامتر های مؤثر بازاریابی می باشد که در این تحقیق سعی ما بر این است که ضمن شناسایی موانع مؤثرگسترش صنعت توریسم ، الگوی مؤثر بازاریابی جهت گسترش جذب توریسم را ارائه دهیم .


مقدمه :
کشور ایران با برخورداری از تمدن کهن و آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی به عنوان یکی از قطب های مهم جهانگردی جهان ، توان بالقوه فراوانی در بهره گیری از صنعت گردشگری دارد و از طرفی ، عدم توفیق ما در جذب جها نگردان همواره از موضوعات مهم محافل فرهنگی اقتصادی و دستگاه های  اجرایی بوده است . امروزه اهمیت صنعت جهانگردی و لوزوم آن با توجه به نقش اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آن بر کسی پوشیده نیست . به رغم اهمیت و ضرورت توصعه جهانگردی در ایران هنوز سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های منسجم و کار آمدی برای آن طراحی نشده است . به نظر می رسد مباحث تئوریک جهانگردی خصوصااز نگاه بازاریابی به بازشناسی و بازکاوی دقیق تری نیاز دارد . بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که رمز موفقیت این ضنعت در گرو درک عمیق از ابعاد بازاریابی آن است . با عنایت به مطلب فوق ، محور اصلی این تحقیق بازاریابی گردشگری است . اما باد در نظر داشت سیاست های جهانگردی در شکل دهی ابعاد بازاریابی نقش تعین کننده دارد . در این تحقیق برآنیم ضمن نشان دادن عوامل مؤثر سیاست گذاری در بازاریابی درصنعت جهانگردی ایران ، تاثیرات آن را در بر ابعاد بازاریابی در قالب یک مدل سنجش نمایم و در خاتمه پیشنهادهای را برای بهبود وضعیت فعل مطرح سازیم .
 
فصل اول: کلیات تحقیق
1ـ1 ـ تعریف موضوع :
امروزه ، صنعت توریسم در بسیاری از کشورها نقش فعال و مؤثری را رد ساختار اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی کشورها بازی می کند و در این میان با توجه به تاریخی بودن کشور ایران و همچنین وجود پتانسیل های مثبت و مناسب در جهن  توسعه این صنعت و با توجه به عملکرد نه چندان موفق آن در ایران اسلامی ، این تحقیق در راستای اهداف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و وجود زمینه های مناسب توسعه این ضنعت را شناسایی عوامل محدود کننده و باز دارنده توسعه ضنعت توزیسم و به دنبال آ ن با توجه به فضای فرهنگی حاکم بر کشور ، فعالیت های مؤثر بازاریابی در قالب ارائه یک الگوی مناسب  بازاریابی را در موضوع کار خود قرار داده است . برای رسیدن به اهداف فوق شناخت وضعیت فعلی ضنعت توریسم ایران در تمام ابعاد عم از ساختار فرهنگی ، تشکیلاتی و اقتصادی و... و به دنبال آن استفتده از مبانی و اصول علمی بازاریابی و شناخت پارامترهای مؤثر بازاریابی در ضنعت توریسم ایران در ارائه یک مدل مناسب جهت توریست به ایران ، از اهم موضوعات و برسیهای این تحقیق به شمار می رود .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.