یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

بهینه سازی ابعاد تراشه های لاستیک های فرسوده به منظور افزایش مقاومت ماسه ها

اختصاصی از یارا فایل بهینه سازی ابعاد تراشه های لاستیک های فرسوده به منظور افزایش مقاومت ماسه ها دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

بهینه سازی ابعاد تراشه های لاستیک های فرسوده به منظور افزایش مقاومت ماسه ها


بهینه سازی ابعاد تراشه های لاستیک های فرسوده به منظور افزایش مقاومت ماسه ها

• پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش خاک و پی با عنوان: بهینه سازی ابعاد تراشه های لاستیک های فرسوده به منظور افزایش مقاومت ماسه ها  

• دانشگاه صنعتی اصفهان  

• استاد راهنما: دکتر محمود قضاوی – دکتر محمدعلی روشن ضمیر  

• پژوهشگر: مسعود عامل سخی  

• سال انتشار: مهر 1380  

• فرمت فایل: PDF و شامل 135 صفحه

 

چکیــــده:

با پیشرفت جوامع بشری و استفاده روزافزون انواع خودروها، سالانه در هر کشور تعداد بسیار زیادی لاستیک فرسوده با خارج شدن از گردونه مصرف به طور جدی باعث بروز مشکلات زیست محیطی شده است. از سوی دیگر لزوم تسلیح و تقویت خاک‌ها جهت کاربرد در پروژه‌های عمرانی و ژئوتکنیکی، نیاز به مواد و مصالح مسلح کننده را طلب می‌کند. لاستیک‌های فرسوده می‌توانند به عنوان یک گزینه در این خصوص مطرح باشند. تاکنون تحقیقات صورت گرفته بر روی تسلیح ماسه، با کاربرد لاستیک‌های فرسوده کامل و یا تراشه‌های لاستیک بوده است. در این مطالعات و بر اساس آنچه تاکنون در ادبیات موضوع مطرح شده است، اثر نسبت ابعاد تراشه‌های لاستیک بر روی پارامترهای مقاومت برشی خاک‌های دانه‌ای بررسی نشده است. حال آنکه بر اساس تجارب موجود از سایر مصالح مسلح کننده به نظر می‌رسد این نسبت می‌تواند تاثیر مهمی بر روی مقاومت برشی ماسه‌های مسلح به تراشه‌ها داشته باشد. بر اساس تحقیق و مطالعه نگارنده بررسی تاثیر نسبت طول به عرض تراشه در پارامترهای مقاومت برشی ماسه‌ها تاکنون صورت نگرفته و این پژوهش برای اولین بار این اثر را بررسی می‌کند.

در تحقیق حاضر با انجام 270 آزمایش برش مستقیم بزرگ و 160 آزمایش سی بی آر بر روی تراشه‌های لاستیک مستطیل شکل با سه عرض 2، 3 و 4 سانتیمتر و نسبت‌های طول به عرض متفاوت، سه درصد حجمی 15، 30 و 50 برای تراشه‌ها، دو تراکم متفاوت و توسط دستگاه‌های برش مستقیم بزرگ و سی بی آر، به مطالعه رفتار ماسه مسلح شده توسط تراشه‌های لاستیک‌های فرسوده خودروی پیکان پرداخته شده است.

نتایج آزمایش‌های برش مستقیم بزرگ نشان می‌دهد که با افزایش تنش قائم، درصد حجمی لاستیک در مخلوط و نیز تراکم مخلوط، زاویه اصطکاک داخلی مخلوط نسبت به ماسه غیرمسلح افزایش می‌یابد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که نسبت طول به عرض تراشه‌های لاستیک به طور موثر در تغییرات پارامترهای مقاومت برشی ماسه مسلح نقش دارد بطوریکه برای هر عرض معین تنها یک نسبت طول به عرض می تواند بیشینه‌ای برای پارامترهای مقاومت برشی داشته باشد. نتایج آزمایش‌های برش مستقیم بزرگ حاکی از ایجاد اتساع در مخلوط تراشه ها و ماسه می‌باشد.

نتایج آزمایش‌های سی بی آر نشان می‌دهد که با افزایش درصد حجمی لاستیک در مخلوط و تراکم مخلوط تراشه‌ها و ماسه، سی بی آر افزایش چشمگیری می‌یابد. در این آزمایش‌ها نیز نشان داده شده است که پارامتر نسبت طول به عرض تراشه‌ها می‌تواند نقش موثری در سی بی آر خاک مسلح داشته باشد.

بررسی و مقایسه نتایج حاصل از آزمایش‌های برش مستقیم بزرگ و سی بی آر نشان می‌دهد نسبت ابعاد بهینه بدست آمده برای تراشه‌های لاستیک از هر دو آزمایش با یکدیگر انطباق دارند و این از نتایج بارز این پژوهش می‌باشد.

______________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **

** درخواست پایان نامه:

با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.