مقدمه
ایران کشوری است که سیم کشی ارتباطی گسترده ای دارد . ایران دارای پنج میلیون استفاده کننده ازاینترنت است و انتظار میرود که تعداد آنان تا سال 2009 به 20 میلیون نفر برسد. بنابراین این تکنولوژی جدید می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای کارآفرینی باشد.یکی از شغلهای معروف در این رابطه تاسیس یک کافی نت می باشد.البته در ایران به دلیل بازاریابی و جذب مشتری در کافی نت ها اعمال دیگری از قبیل:تایپ و پرینت- ترجمه مقالات انگلیسی - رایت CD- تهیه مقالات وپایان نامه های دانشجویان و ... انجام می گیرد.ولی در واقع کافی نت محیطی است که در آن تعدادی رایانه به منظور برقراری ارتباط با یک شبکه رایانه ای وسیع می باشد.در این پروژه ما به بررسی عملکرد یک کافی نت از جمله کافی نت یاهو و همچنین ارائه راه کارها و پیشنهادهایی برای عملکرد بهتر آن می پردازیم.
مکان سنجی
بررسی از نظر جغرافیایی:این کافی نت واقع در خیابان اصلی بوده و همین امر باعث شده است تا نسبت به کافی نت های دیگر، بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.خوب دلیل آن هم مشخص است : چون بیشتر در معرض دید علاقه مندان عصر ارتباطات قرار میگیرد پس از آن بیشتر استقبال می شود. خوشبختانه کافی نت شغلی است که در هر شرایط آب و هوایی شهری مورد نیاز است و یکی از مسائلی که باعث رونق آن می شود، داشتن تمرکز استانی و شهری می باشد.