یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله موسیقی درمانی مرهمی بر بیماریهای روحی

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله موسیقی درمانی مرهمی بر بیماریهای روحی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله موسیقی درمانی مرهمی بر بیماریهای روحی


دانلود مقاله موسیقی درمانی مرهمی بر بیماریهای روحی

با اجرای یک آهنگ معروف از او می خواهند که آواز بخواند ؛ ابتدا امتناع میکند ؛ اما با اصرار موسیقی درمانگر شروع به خواندن می کند و تمام غم درون خود را با زبان موسیقی بیان میکند .

مهدی 40 ساله ؛ بعلت بیماری شیزوفرنی که از 20 سال پیش قادر به تکلم نیست ؛ مرتب راه میرود تا جای که پاهایش تاول زده است اما اکنون او ارتباط جالبی با موسیقی برقرار کرده است . او به خوبی ریتم آهنگهای خاص موسیقی درمانی را درک می کند ؛ آواز میخواند و موسیقی تاثیر به سزای در روحیه و رفتارش گذاشته است . در چهره هریک از بیماران که بنگری حالت افسردگی ؛ بی قراری و ناآرامی را شاهد هستی ؛ اما انان با علاقه به موسیقی گوش میدهند و موسیقی تجویز شده درمانگر را با کمال میل انجام میدهند .

موسیقی درمانی یکی از فعالیتهای مرکز کار درمانی هستی در مشهد است و افراد ارجاع شده به این مرکز دچار بیماریهای روحی روانی هستند . در این مرکز علاوه بر موسیقی درمانی ؛ هنرهای نقاشی ؛ سفالگری و غیره به بیماران آموخته میشود . موسیقی درمانی یکی از درمانهای غیر داروئی است که نقش مهمی در درمان بیماریهای روحی روانی دارد .

مینا دختر 22 ساله ای که یک جا می نشیند و دائم به یک نقطه خیره می شود و افت شدیدی در کارائی اجتماعی دارد . وی با اطرافیان ارتباط برقرار نمی کند ؛ اما به موسیقی واکنش بسیار مثبتی دارد ؛ او با موسیقی درمانگر به خوبی ارتباط برقرار میکند و در فعالیتهای موسیقی درمانی ؛ شرکت میکند .

مجید جوانی است که دچار توهمات آزار دهنده ای است که به صحنه تصادف رانندگی وی باز میگردد ؛ ولی او موسیقی را خیلی دوست دارد و با موسیقی درمانگر ار تباط خوبی برقرار می کند . با استفاده از آواز خوانی توهمات وی کنترل شد ه است ؛ و او از اینکه می تواند به وسیله آواز توهمات خود را کنترل کند بسیار راضی است .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.