یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق تولید مثل گیاهان

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق تولید مثل گیاهان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق تولید مثل گیاهان


دانلود تحقیق تولید مثل گیاهان

در نهاندانگان گل اندام تولید مثلی گیاه است

یک گل کامل از اندام های پوششی ، اندام های زایا ، نهنج و دمگل تشکیل شده است . اندام های پوششی گل شامل کاسبرگ ها و گلبرگ ها است . اندام های زایشی شامل پرچم ها و مادگی هستند . دمگل دنبالهای است که گل را به شاخه متصل می نماید . نهنج به نوک دمگل گفته می شود که محل اتصال قطعات گل است  تعداد و وضع قطعات گل درگیاهان مختلف متفاوت است  و از این تفاوت ها  برای رده بندی گیاهان استفاده می شود .

پرچم :

هر پرچم از میله و بساک درست شده است . در بساک چهار کیسه گرده وجود دارد . درون هر کیسه گرده تعداد زیادی دانه گرده وجود دارد .  به هنگام تبدیل پرچم نارس به پرچم رسیده دانه های گرده از سلول هایی به نام سلول های مادرگرده طی تقسیمی به نام تقسیم میوز  بوجود می آیند . با رسیده شدن پرچم ، دیواره ی آن شکافته می شود و دانه های گرده آزاد می شوند .

دانه گرده رسیده دارای دوپوسته (داخلی و خارجی )و دو هسته ( زایشی و رویشی )است . هسته زایشی مولد سلول های جنسی نر و هسته رویشی مولد لوله گرده است.

مادگی :

اندام تولید مثلی ماده در گل مادگی نام دارد . واحد سازندة مادگی برچه نام دارد .مادگی ممکن است از یک یا چند برچه درست شده باشد که در حالت اول آن را ساده ودر حالت دوم مرکب می نامند . در مادگی مرکب ممکن است برچه ها از هم جدا ( توت فرنگی ) ویا به هم پیوسته باشند ( گلایول ) . هر برچه از سه بخش تخمدان، خامه و کلاله تشکیل شده است . در درون تخمدان ، یک یا چند تخمک


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.