فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:47
فهرست مطالب:
مقدمه
فرانک اون گهری
فصل اول
زندگی نامه
جوایزی که گهری تا کنون دریافت کرده است:
همچنین او دارای ۱۲ دکترای افتخاری از دانشگاههای مختلف می باشدکه عبارتند از:
گهری در کنار کار حرفهای تا سال ۱۹۹۸ در دانشگاه نیز تدریس میکرد:
نظرات دیگران درباره او:
فصل دوم
معماری گهری
سبک معماری گهری:
معماری فولدینگ:
معماری دیکانستراکشن:
شکلها و مصالح :
فصل سوم
نمونه کارهای گهری
موزه هوافضا:
لسآنجلس ۱۹۸۴_۱۹۸۲
ساختمان چیتدی:
ونیس، ایالت کالیفرنیا ۱۹۹۱_۱۹۸۵
کافه تریای نست کانده:
نیویورک ۲۰۰۰_۱۹۹۶
درنئوزولهوف:
داسلدورف ۱۹۹۹_۱۹۹۴
ساختمان بانک دیجی:
برلین ۲۰۰۱_۱۹۹۵
EMR مرکز ارتباطات و تکنولوژی:
آلمان، بداوین هاونس ۹۵_۱۹۹۱
پروژه موسیقی اکسپرنیس:
سیاتل ۲۰۰۰_ ۱۹۹۵
موزه هنر فدریک، آر، ویزمن در دانشگاه مینهسوتا:
میناپولیس ۱۹۹۰_۱۹۳۰
موزه گوگنهایم بیلبائو:
اسپانیا _ بیلبائو ۱۹۹۷_۱۹۹۱
ساختمان ناسیوناله ندرلندن:
پراگ ۱۹۹۶_۱۹۹۲
پارک موسیقی میلینیوم _ پارک هزاره موسیقی:
شیکاگو ۱۹۹۹
سالن کنسرت والت دیسنی:
لسآنجلس ۱۹۷۸
تندیس ماهی در ویلا اومپیا:
اسپانیا، شهر بارسلونا ۱۹۹۲_۱۹۸۹
ویترا:
آلمان _ ویل آمراین ۱۹۸۹_۱۹۸۷
ساختمان اداری گروه دیزنی:
ایالت کالیفرنیا _ آنهایم ۱۹۹۶_۱۹۸۷
مرکز مطالعات مولکولی ونتز:
دانشگاه سنسیناتی
سنسیناتی ۱۹۹۹_۱۹۹۳
ساختمان پیتربیلویس:
ساختمان مرکز آمریکایی:
پاریس ۱۹۹۳_۱۹۸۸
موزه کودکان بوستون ۱۹۹۱
فصل چهارم
سخنان گهری
فصل پنجم
مقدمه
فرانک اون گهری
شروع فعالیتهای حرفهای گری، با تشدید دگرگونیهای سیاسی و اجتماعی مصادف شد. امواجی که، پس از 1968 فروپاشی و شکست ساختارهای پیشین را میطلبید. نگرش تازه گهری، صرفاً به احیای سیمای مجسمهای و کشف پتانسیلهای نهفته در آن محدود نمیگرد، که در تحقیقات و مشاهدات عمیقتر، به آفرینش بعدی جدید در زندگی اجتماعی انجامیده است. شخصیتی که با آگاهی از معنای عدم پذیرش مکانیزمهای شرطی شدهی دانش شخصی مترصد زایشی نو است.
معمار، در مواجهه با مقاومت شرایط بیرونی، نخست، از خانة شخصیاش آغاز مینماید، اقدامی که، چون آذرخشی ناپیدا میدرخشد. در ساخت و کاربرد مصالح جدید، بابهرهمندی از پسماندهای شهری صنعتی را میگشاید. با ایجاد تصاویر جدید پلاستیکی، در راستای محو افسردگی از چهرههای محیط زیست، نهایتاً آثاری چون موزة گوگنهایم در بیل بائور میآفریند.
جوهر هنر، در شیوة معماری شهری، کاملاً نمایان و تابان است.
حرکت در طرحهای شهری هم چون در آثار سبکهای مدرن نقاشی و مجسمهسازی (کوبیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم و فوتوریسم) به مثابهی بعد نتیجه، موفقیت در ادامه و تکامل راهی را میرساند که مربیان فرزانهاش (چون لوکوربوزیه و ترانی در اروپا و فرانک لوید رایت در آمریکا) برگزیدند، مسیری که، با گذشت زمان، به سبب خلاقیت، همواره پررنگتر میگردد