یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود گزارش کار آموزی روغن اقتصاد

اختصاصی از یارا فایل دانلود گزارش کار آموزی روغن اقتصاد دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود گزارش کار آموزی روغن اقتصاد


دانلود گزارش کار آموزی روغن اقتصاد

کلزای با کیفیت کانولا یکی از دانه های روغنی مهم جهان است . روغن سویا (30%) روغن نخل، (17/16% ) ، روغن کلزا (9/13%) و روغن دانه آفتابگردان (8/13% ) و جمعا حدود75 درصد کل تولید روغن جهان را تشکیل می دهند، تولید کنندگان عمده ی کلزا (همه ی انواع آن ) چین ؛ اتحادیه اروپا (ES ) ، کانادا و هند هستند. تولید جهانی کلزا در طی دو دهه گذشته بسیار سریعتر از سایر دانه های روغنی رشد داشته است .

تجارت جهانی کلزا وفرآورده های آن یعنی روغن و کنجاله نیز به رشد قابل توجهی دست یافته است . صادرات کلزا اینک دومین حجم تجارت دانه های روغنی بعد از سویا را تشکیل می دهد . کانو لا نوع ویژه ای از کلزاست که با کیفیت بالای روغن و کنجاله همراه است . نام کونولا ، دانه ای را مشخص می سازد که حاوی دو درصد یا کمتر اسید اروسیک در روغن و کمتر از 30 میکرو مول در گرم         گلوکوزاینولیت در کنجاله ی عاری از روغن است . کلزایی که با این شاخص ها انطباق نداشته باشد نمی تواند ، کانولا خوانده شود .

اسیدهای چرب اشباع روغن کانولا از هر روغن گیاهی دیگر کمتر است (6%). سایر روغن های گیاهی و درصد اسیدهای چرب آنها عبارت است از : گلرنگ 9 درصد ، آفتابگردان 11 درصد ، ذرت 13 درصد ، زیتون 14 درصد ، بادام زمینی 18 درصد ، پنبه دانه 27 درصد ، چربی خوک 41 درصد ، نخل 51 درصد ، کره 66 درصد و روغن نارگیل 92 درصد .

دانه کانولا حاوی 40 درصد روغن است و روغن آن در سالاد و آشپزی و سایر فرآورده های غذایی مصرف می شود . کنجاله آن بعد از روغن کشی دارای حدود 37 درصد پروتئین بوده و یک منبع غذایی پر پروتئین برای تغذیه دامداریها و مرغداریهاست . کلزا در نواحی سرد مناطق کشاورزی جهان نظیر آمریکای شمالی ، اروپای شمالی ، و چین و هند کشت می گردد روغن آن قرنها به عنوان روغن آشپزی

 

 

و روشنایی در اروپا و آسیا و سپس به عنوان روان کننده و سوخت به کار رفته است ولی تنها در همین اواخر ارقامی با سطوح کاهش یافته ی اسید اروسیک و گلوکوزاینولیت موجود در روغن و کنجا له اصلاح شده اند. این پیشرفت، کلزا را از نظر مصرف آن توسط انسان و دام مهمتر ساخت .کانولا در این کوششها پیشتاز بود.از همان زمان، مصرف روغن کانولا با شدت بیشتری از هر روغن گیاهی دیگری افزایش یافت و در چین ، هند ، ژاپن و کانادا و بسیاری از کشورهای اروپایی روغن عمده خوراکی شد. ژاپن تنها کشوری در این گروه است که تولید کننده عمده کلزا نیست .

در سال 1985 اداره مواد غذایی و داروئی ایالات متحده (FDA)روغن کانولا را به عنوان روغن سالم (GRAS) تایید نمود . از آن پس مصرف داخلی آن به طور ثابتی رشد یافته است. امروزه تولید ایالات متحده در حدود 10 درصد تقاضای داخلی آن کشور است .

از آنجا که اسیدهای چرب روغن آن نصف سایر روغن های گیاهی است و دارای مخلوط مطلوبی از اسیدهای چرب تک و چند غیر اشباع است و نظیر سایر روغنهای گیاهی فاقد کلسترول است، مورد توجه صنایع غذایی است . تمام فرآورندگان عمده مواد غذایی در ایالات متحده در حال ارزیابی یا مصرف روغن کانولا در خط روغنهای آشپزی هستند و تعداد فرآورده های غذایی در حال افزایش است . ایالت کنتاکی به نظر می رسد که بتواند از این فرصت به خوبی بهره برداری نماید .

کانولا به خوبی در سامانه های زراعی جای می گیرد زیرا می تواند با سویا به صورت دو محصول در سال کشت شود . روشهای زراعی، نیازهای مربوط به ادوات هزینه های تولید و فصل رویش کانولا، کاملا مشابه گندم است .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.