یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه با عنوان نگاه نهج ‏البلاغه به نوجوانان 5 صفحه word

اختصاصی از یارا فایل تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه با عنوان نگاه نهج ‏البلاغه به نوجوانان 5 صفحه word دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه با عنوان نگاه نهج ‏البلاغه به نوجوانان 5 صفحه word


تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه با عنوان  نگاه نهج ‏البلاغه به نوجوانان 5 صفحه word

 

 

 

 

 

در این تحقیق می خوانیم:

 

دوره نوجوانى حساس‏ترین و با اهمیت‏ترین دوران زندگى انسان است که معمولاً بین سنین 12 الى 18 سالگى مى‏باشد. در این دوره فرد نه کودک و نه هنوز به درستى بالغ شده است و دوره بحرانى زندگى خود را مى‏گذراند که گاهى رفتار و اعمال کودکانه او موجب آزار بزرگترها و گاهى رفتار عاقلانه او باعث تحسین و تعجّب آنها مى‏شود. 
نوجوان در سنینى قرار دارد که به درستى نمى‏داند چه باید بکند؟ کدام شیوه را در زندگى خود برگزیند؟ برخى بزرگترها به او مى‏گویند: تو هنوز بچّه‏اى! گاهى دیگران به او مى‏گویند: تو دیگر بزرگ شده‏اى چرا کار بچّه‏گانه از تو سر مى‏زند؟ او خود را در این امر و نهى، سرزنش و عتاب، حیران مى‏بیند. 
مراحل رشد 
دوره نوجوانى به سه مرحله تقسیم مى‏شود:
1. مرحله قبل از بلوغ: که هنوز فرد در این مرحله احساس کودکى مى‏کند و به تدریج صفات بلوغ شروع به ظاهر شدن مى‏کند. 
2. مرحله بلوغ: که بین مرحله کودکى و نوجوانى قرار دارد. معیارهاى بلوغ در این مرحله ظاهر مى‏شود و بیشترین تغییر جنسى صورت مى‏گیرد و بر والدین و مربیان لازم است در این مرحله عنایت ویژه‏اى به نوجوان نمایند و راهنمایى‏هاى لازم را نسبت به او دریغ ننمایند و نوجوان را از نظر فکرى یارى دهند. چون آنان براى رشد روانى و سازندگى خود، نیازمند هدایت و راهنمایى مربیان صالح و اندیشمند هستند تا چگونه زیستن را بیاموزند و هویت خود را دریابند و از بروز اعمال ناهنجار در برابر حوادث به وجود آمده جلوگیرى نمایند. 
3. مرحله بعد از بلوغ: که شخصیت نوجوان تا حدّى در این مرحله شکل گرفته و انتخاب دوست، شغل، رشته تحصیلى و... بهترین همدم او در زندگى است. 

 

برای دانلود متن کامل تحقیق به لینک زیر مراجعه کنید.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.