پایان نامه ارشد حسابداری و مالی حاضر به بررسی سرمایهگذاری های منتخب غیر بورس اوراق بهادار می پردازد. در این پایان نامه ابتدا به معرفی متغیرهایی میپردازیم که در ادبیات ار آن به عنوان عوامل جذبکننده اوراق بهادار شرکتها در بورسها و یا عوامل موفقیت بورسها یاد میکنند. این متغیرها در دو دسته مربوط به خود بورس و مربوط به کشوری که بورس در آن قرار گرفته بیان میشود. سپس به عوامل موثر بر دو متغیر مهم جذابیت مربوط به خود بورس یعنی "نقد شوندگی" و "تشکیل سرمایه" میپردازیم. این عوامل بعضا تحت کنترل بورس اوراق بهادار است یا خارج از چهارچوب کنترلی آن مطرح است و گاهی ممکن است حتی به صورت فعالیتهایی موازی با بورس عمل کنند همچون سرمایهگذاریهای غیربورس اوراق بهادار. سپس ضمن تشریح ارتباطات شناختهشده، فرضیات تحقیق در خصوص وجود ارتباطات بین این دو متغیر مهم تبیینکننده بورسها با چهار نوع سرمایهگذاری غیربورس بیان میشود. این سرمایهگذاریها عبارتند از سرمایهگذاری در "سپرده بانکی" "مسکن" "اوراق مشارکت" و "محصول انحصاری دولتی عرضهشده به عموم" یا همان سیمکارت تلفن همراه. پس از نمونهگیری از جامعه شرکتهای بورس اوراق بهادار در ایران، با انجام آزمونهای آماری، ارتباط این نوع سرمایهگذاریها با متغیرهای مذکور در بورس نشاندادهشدهاست. نتایج بیانگر آنست که سپردههای بانکی و محصول انحصاری مذکور با هر دو متغیر قابلیت نقدشوندگی ارتباط نشان دادهاست اما انتشار اوراق مشارکت اثر معناداری بر این متغیرهای بورس نشان نمیدهد. بورس اوراق بهادار در ایران راهی طولانی پیش رو دارد تا بتواند تبدیل به قطب جذب سرمایه آحاد مردم شود. درک این ارتباطات در شناسایی عوامل ایجاد پراکندگی در متغیرهای بورس مهم خواهد بود. واژههای کلیدی: ببورس اوراق بهادار در ایران، جذابیت بورس، نقدشوندگی، تشکیل سرمایه، سرمایهگذاری
برای مشاهده مجموعه کامل مقالات بیس انگلیسی حسابداری و مالی جهت انتخاب موضوع پایان نامه حسابداری و مشاهده و خرید مقالات انگلیسی حسابداری سالهای 2015 و 2016 با ترجمه فارسی و مشاهده و خرید پایان نامه های حسابداری و مالی جهت مطالعه و استفاده در پژوهش های خود به سایت www.accpapers.com مراجعه نمایید.