پایان نامه رشته مهندسی مکانیک با عنوان پایان نامه بررسی و تحلیل سیستم های نوین پایداری خودرو در قالب word و تعداد 103 صفحه
چکیده
سیستم ترمز با توجه به نیازمندیهای خودرو و ضروریات ذاتی خود سیستم طراحی می شود . در صورت در نظر گرفتن مشخصات خودرو ، مرکز ثقل خودرو و تقسیم بندی نیروی ترمزی ما بین اکسل جلو عقب و مشخص کننده مقدار نیروی ترمزی اعمالی قبل از قفل شدن چرخ ها با توجه به مقدار چسبندگی لاستیک و سطح جاده می باشد .طراحی سیستم ترمز با توجه به ابعاد ترمزهای چرخ و دستگاههای کنترل آن انجام می گیرد. ترمزهای معمولی با ایجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و یا کاهش سرعت خودرو میشوند. یک مقاومت ناشی از اصطکاک بین صفحات لنت و دیسک (و یا لنتهایکفشکی و کاسه چرخ) و مقاومت دیگر ناشی از اصطکاک بین تایرهای خودرو و سطح جاده میباشد.
فهرست مطالب
زمان فعال بودن پروسه ترمزگیری. 18
سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی. 31
سوپاپ تنظیم فشار ترمزی حساس به بار خودرو 32
احتیاط های پیشگیرانه در سیستم ترمز ضد قفل ABS : 52
اجزای سیستمS AB. Error! Bookmark not defined.
الف ) واحد کنترل الکترونیکی (ECU ) 59
ECU : Electronic Control Unit 79