یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی : بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری

اختصاصی از یارا فایل خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی : بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی : بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری


خرید و دانلود  پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی  : بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری

پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی  گرایش:تربیتی   عنوان: بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری در دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز .

در گذشته تصور بر این بود که هوش ذاتی فرد، که از والدین به ارث می‌رسد، عامل مهم یادگیری است. در حال حاضر بر این باورند که بخش مهمی از رفتارهای هوشمندانه را کارکردهای شناختی تشکیل می‌دهد و کارکردهای شناختی، اکتسابی و تغییرپذیر محسوب می‌شود (سیف ، 1376).

از اواخر دهه 1970 به بعد، بحث در مورد سبک‌های یادگیریرونق پیدا کرد. از سبک‌های یادگیری تعاریف گوناگونی ارائه شده است. با وجودی که از این اصطلاح به طرق گوناگونی تعریف به عمل آمده، ولی عمدتاً بر این نکته تأکید می شود که سبک‌های یادگیری شامل باورها یا اعتقادات، رجحانها و رفتارهایی است که افراد بکار می‌برند تا در موقعیت یادگیری به خود کمک کنند (حسینی، 1377).

از سویی، بسیاری از مربیان بر این باورند که سبک‌های یادگیری، بر خود یادگیری تأثیر می‌گذارد و از دیگر سو، این نکته که شخصیت بر روی یادگیری افراد تأثیر می‌گذارد، برای معلمان و مربیان موضوع تازه ای نیست. تجربیات کلاس‌های درس نشان داده است که متغیرهای شناختی به تنهایی تعیین کننده پیشرفت افراد نیست. این متغیرها با نگرشها و علائق افراد، انگیزش‌ها و حیطه گسترده‌ای از پاسخ‌های هیجانی، مثل برانگیختگی، هم حسی و شاید بیش از همه این‌ها با اضطراب ، در ارتباط متقابل می باشد در واقع ، ارتباط ویژه ای بین اضطراب و یادگیری وجود دارد.اضطراب به همان صورت که در چگونگی یادگیری افراد اثر دارد، در شرایط امتحان، روی یادآوری مطالب نیز تأثیر می‌گذارد. همچنان طبق نظریه صفات، عده‌ای از افراد بطور سرشتی، سطوح بالایی از اضطراب را به نسبت افراد دیگر تجربه می‌نمایند، تا آن حد که می‌توان آن را بعنوان یک مؤلفة پایدار ابعاد شخصیتی در نظر گرفت (فونتانا 1995)................

پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سوال اجرا شد که آیا بین سبکهای یادگیری و ابعاد شخصیتی دانشجویان زن مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ترم های اول و سوم تفاوت وجود دارد یا خیر. در این پژهش نمونه ای به حجم 150 نفر انتخاب شد که این تعداد از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بودند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه سبک یادگیری کلب(LSI) و پرسشنامه شخصیتی آیزنک (EPQ) بود. برای تحلیل نتایج این پژوهش از روش آماری خی دو X2 استفاده شد.

این پژوهش در 5 فصل با عناوین:

فصل اول: کلیات طرح

فصل دوم: پیشینه تحقیق

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

و با فرمت word در161 ص تنظیم گشته است.

 

 

 

 

                                                              


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.