یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی :بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج ازدوره قاجاریه تا ایران

اختصاصی از یارا فایل خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی :بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج ازدوره قاجاریه تا ایران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی :بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج ازدوره قاجاریه تا ایران


خرید و دانلود  پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)روانشناسی وعلوم اجتماعی  :بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج  ازدوره قاجاریه تا ایران

پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)رشته:روانشناسی وعلوم اجتماعی  گرایش : مردم شناسی   ،  عنوان :  بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج  ازدوره قاجاریه تا ایران فعلی ازدیدگاه اجتماعی.

ازدواج نهادی است که از آن طریق مرد و زن و با هم پیمان زناشوئی می­بندند.

یکی از مهمترین تغییرات اجتماعی اساسی که در طول تاریخ گذشته از دوره قاجاریه در ایران رخ داده تحولات مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده است. این تغییرات شامل تحول در شکل و سن ازدواج، نوع خانواده و ... و عوامل مؤثر بر آن است.

تعداد زوجات به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی و تغییر نگرش­ها رو به کاهش است و شیوه همسرگزینی به دلیل تغییر در مفهوم ازدواج دچار تحولات بزرگی شده است در حال حاضر اکثر ازدواج­ها بدون دخالت مستقیم والدین و براساس عشق و علاقه انجام می­گیرد. تأخیر در سن ازدواج یکی از مهمترین ابعاد دگرگونی پدیده ازدواج بوده است. میزان تجرد قطعی بالا رفته و از عمومیت ازدواج به ویژه در سنین پائین کاسته شده است. در اثر این تحولات پیش رسی ازدواج که سابقاً در ایران مرسوم بود و همچنین ازدواجهای فامیلی به میزان قابل ملاحظه­ای کاهش یافته است.

روند تحولات سن ازدواج در جامعه و روابط آن با تحولات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مرتبط است در کشور ایران الگوی ازدواج از شکل سنتی به مدرن تغییر کرده است.

ازدواج در دوره­های مختلف گاه مثبت و گاهی منفی بوده و آثار این ازدواج­ها بر جامعه و ساختار آن تأثیر گذاشته هر چه زمان جلو می­رود آگاهی و علم مردم بالا می­رود سبب بروز تغییرات در زمینه ازدواج می­شود زیرا همانطور که می­دانیم این مسئله باعث می­شود که افراد همانند گذشتگان خود در زمینه ازدواج رفتار نکنند. در گذشته مردم برحسب توانایی و امکانات خود با چند زن ازدواج می­کردند ولی با گذشت زمان گاهی به تجرد قطعی می­رسد.

بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج از دوره قاجاریه تا ایران فعلی از دیدگاه اجتماعی در این تحقیق به بررسی ازدواج شاهان قاجاری و دلایل نوع ازدواج و تعدد زوجات و همینطور تأثیر این ازدواج­ها بر زندگی مردم و همینطور ازدواج در قشرهای مختلف مردم در دوره قاجاریه و همینطور تغییر و تحول ازدواج در عصر پهلوی و اصلاحاتی که شاهان دوره پهلوی در این زمینه ازدواج انجام داده­اند. در دوره کنونی عواملی که سبب تغییرات در شکل و نوع و سن ازدواج می­شود بررسی می­گردد.

در این مورد ما می­فهمیم که هدف مردم در سه دوره مختلف در زمینه ازدواج چیست و به جنبه­های فرهنگی- اقتصادی- جغرافیایی- سیاسی-اجتماعی در ازدواج دست می­یابیم وهمچنین به ریشه­یابی نوع ازدواج­ها می­پردازیم و عوامل مختلفی نیز که سبب تحولات در ازدواج شده است را بررسی می­کنیم.

بررسی دقیق و تخصصی­تر و شناخت کامل از ازدواج از دوره قاجاریه به بعد و همچنین تحلیل مردم­شناسی در مورد ازدواج و پیامدهای حاصل تغییرات ازدواج در جامعه.

 این پروژه در 5 فصل با عناوین زیر:

فصل اول:

  • بیان مسئله

فصل دوم :

1-2- جغرافیایی طبیعی ایران

فصل سوم:

1-3- وصلت زناشویی

فصل چهارم

1-4- آغاز کار سلسله قاجاریه

فصل پنجم:

1-5- آغاز عصر پهلوی

1-6- آمار ازدواج در ایران

و با فرمت word  در 140 ص تنظیم شده است.

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.