یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلودپایان نامه بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

اختصاصی از یارا فایل دانلودپایان نامه بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلودپایان نامه بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت


دانلودپایان نامه بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

دانشگاه آزاد اسلامی

(واحد تهران مرکزی )

 (M.A) پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

رشته :  تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

گرایش: ( تعلیم و تربیت اسلامی)

عنوان پایان نامه : بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

 

 

 

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                     صفحه

 

فصل اول : کلیات

 

چکیده.2

 

مقدمه 3

 

1-1بیان مسئله………………………………………………………..  ..4

 

1-2اهمیت پژوهش………………..……………………………………….5

 

1-3اهداف پژوهش. ………………………………………………………..6

 

1-4سوالات پژوهش………………………………………………………. 8

 

 1-5تعریف مفاهیم……………………………………………………………8

 

1-6تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها. ………………………………………….9

 

1-7مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان ……………….10 

 

1-8تعاریف مختلف ازرسانه های آموزشی توسط دانشمندان………………………. 10

 

1-9رسانه های ارتباط جمعی وجامعه…………………………………………..11

 

1-10رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی………………12

 

1-11توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان…………………………………..14

 

1-12رسانه های ارتباط جمعی…………………………………………………15.

 

1-13انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر………………………………..15

 

1-14ارتباط جمعی یا عمومی…………………………………………………..15

 

فصل دوم:

 

2-1تاریخچه رسانه ها……………………………………………………….18

 

2-2پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون………………………………………….20

 

2-3تاریخچه پیدایش روزنامه ها...............................................................27

 

2-4سینما ،پیدایی و نظور آن...................................................................34                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

2-5تئاتر و مخاطبان.............................................................................37

 

2-6تئاتر در شرق................................................................................38

 

2-7تئاتر در قبل از اسلام........................................................................39

 

2-8تئاتر پس از اسلام............................................................................40

 

  2-9پژوهش در ارتباطات.....................................................................45

 

2-10صدا و سیما و تعلیم و تربیت............................................................57

 

2-11نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران...................................59

 

2-12نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت...............................................61

 

2-13نقش رسانه های ملی در جهان...........................................................64

 

2-14خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان.................................65

 

2-15تئوریهای وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها..............................................66

 

2-16مکتب مارکسیسم کلاسیک.................................................................67

 

2-17نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها.........................................................67

 

2-18مطالعات فرهنگی توده.....................................................................68

 

2-19مکتب فرانکفورت..........................................................................69

 

2-20نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام...........................69

 

2-21نظریه ی دو مرحله ای رسانه ها.........................................................70

 

2-22نظریه ی تزریقی رسانه ها....................................................................70

 

2-23نظریه ی برجسته سازی رسانه ها............................................................70

 

2-24نظریه ی نیاز جویی رسانه ها................................................................70

 

2-25نظریه ی وابستگی مخاطبان................................................................... 71

 

2-26نظریه ی موزاییکی رسانه ها....................................................................71

 

2-27نظریه ی سیستمی................................................................................71

 

2-28دیدگاههای پیشگامان رسانه ها................................................................. 74

 

2-29دیدگاه دیویدرایز من..............................................................................75

 

2-30دیدگاه مارشال مک لوهان......................................................................76

 

2-31وظایف رسانه ها................................................................................76

 

2-32نقش تفریحی رسانه ها.........................................................................77

 

2-33نقش های خبری رسانه ها.....................................................................77

 

2-34نقش های همگن سازی رسانه ها.............................................................78

 

2-35نقش آگاه سازی رسانه ها...................................................................... 78

 

2-36نقش تعلق اجتماعی رسانه ها.........................................................................78

 

2-37دیدگاه های افراطی رسانه ها...................................................................79

 

فصل سوم : روش تحقیق

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1تلویزیون...........................................................................................84

 

4-2یونسکو و رادیو و تلویزیون....................................................................85

 

4-3نقش رادیو و تلویزیون در آموزش.............................................................86

 

4-4تاثیر تلویزیون بر خانواده .........................................................................87

 

4-5استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش.....................................................88

 

4-6نقش آموزشی تلویزیون.............................................................................89

 

4-7تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها............................91

 

4-8اینترنت(ویژگی ها ، کارکردها،مزایا)..............................................................92

 

4-9معایب اینترنت.........................................................................................94

 

4-10موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت......................................94

 

4-11نقش اینترنت در تعلیم و تربیت....................................................................95

 

4-12نقش اینترنت در دنیای نوجوانان.....................................................................98

 

4-13نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت..............................................................101

 

4-14تلفن همراه در مدارس ایران.......................................................................101

 

4-15فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و

 

پرورش................................................................................................103

 

4-16یادگیری از طریق تلفن همراه....................................................................106

 

4-17رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه..................................................107

 

4-18منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟.......................................................108

 

4-19از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟................................................108

 

4-20برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه....................................109

 

4-21نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه............................................................109

 

4-22ماهواره چیست؟..............................................................................111

 

4-23نحوه کار ماهواره ارتباطی.....................................................................111

 

4-24تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره...............................................................114

 

4-25موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره...............................115

 

4-26آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی.............................................118

 

4-27توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین.................................119

 

4-28سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها.............................................................119

 

4-29سینما و تلویزیون..............................................................................120

 

4-30سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز...........................................................121

 

4-31سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی).......................................121

 

4-32نقش تربیتی سینما..............................................................................122

 

4-33مذهب و سینما....................................................................................124

 

فصل پنجم

 

5-1نتیجه گیری......................................................................................126

 

5-2 پیشنهادات.......................................................................................129

 

5-3محدودیت های پژوهش.........................................................................129

 

5-4 خلاصه..........................................................................................129

 

5-5منابع و ماخذ.......................................................................................138

 

چکیده به زبان لاتین.................................................................................141

 

 

 

چکیده:

- رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشأت گرفته از کتب معتبر در اسلام است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه ها ی مکتوب ، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه ی وجود نهاده است.

بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروزدر طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا ، این رسانه ها بعنوان مهمترین رسانه و مهمترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.

علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه بوجود آورده است که می توان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن دردنیای امروز اشاره نمود.

 

 

نکته: فایلی که دریافت می‌کنید جدیدترین و کامل‌ترین نسخه موجود از پروژه پایان نامه می باشد.

 

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.

 

(فایل قابل ویرایش است )

 

تعداد صفحات :148

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.