پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان
بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و عملکرد بانکی با توجه نقش میانجی بازارگرایی (مطالعه موردی: شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی) به صورت کامل و با دو فرمت ورد و پی دی اف + فایل دفاع پاورپوینت
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و عملکرد بانکی با توجه نقش میانجی بازارگرایی در شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی میباشد جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان رسمی شاغل در شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی به تعداد 198 تشکیل میدهند که تعداد 195 نفر به عنوان حجم نمونه به صورت سرشماری انتخاب شدند .در تحقیق مورد نظراز سه پرسشنامه استاندارد بازاریابی داخلی( اسپیرو گوناریس ،2006 و سعد، احمد و رفیق ،2002)، بازارگرایی: تلفیق مقیاس مارکرور، جاورسکی و کوهلی(1993) و مقیاس مک تور، نارور و اسلاتر(1990) و عملکرد تلفیقی از شاخصهای استفاده شده در مطالعات شیخیان و همکاران (1388)، رضایی دولتآبادی و خائفالهی (1385) و دعایی و بختیاری (1386) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی(جهت نمایش اطلاعات جمعیت شناختی) و آمار استنباطی استفاده شده است. با توجه به فاصلهای – عددی بودن متغیرهای پژوهش و از سوی دیگر نتیجه آزمون کلوموگروف – اسمرینوف جهت آزمونهای استنباطی تحقیق از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون خطی استفاده گردید. نتایج نشان داد بین مولفههای بازاریابی داخلی و عملکرد بانکی با نقش میانجیگری بازارگرایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد که در این بین نقش مولفه توزیع هوشمندی بازار داخلی به نسبت دو مولفه دیگر بیشتر است . از اینرو بازاریابی داخلی به صورت غیر مستقیم از طریق متغیر واسطه بازارگرایی، بر عملکرد، تاثیر مثبت دارد. اما بین بازاریابی داخلی و عملکرد به صورت مستقیم رابطهای یافت نشد. بعلاوه، هر کدام از مولفههای بازاریابی داخلی بر هر دو مولفه بازارگرایی تاثیر مثبت دارند.