پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان عوامل موثر بر جذب گردشگران با توجه به الگوی رفتاری آنها به شهر نیشابور به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
امروزه صنعت گردشگری در دنیا ، یکی از منابع درآمد و در عین حال از عوامل موثر در ارتباطات فرهنگی بین کشورهاست و در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اقتصاد تجاری جهان است. به همین علت مورد توجه بسیاری از کشورهای پیشرفته ی جهان قرار دارد.شهر نیشابور به علت دارا بودن جاذبه های گردشگری (فرهنگی، مذهبی، طبیعت گردی) پتانسیل فراوانی در جذب گردشگران دارد. هدف از نگارش این مقاله تعیین عوامل موثر بر جذب گردشگران با توجه به الگوی رفتاری آنهاست. که الگوی رفتاری گردشگران در جذب گردشگران به شهر نیشابور مهمی دارد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و پیمایشی میباشد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه ی افرادی که به شهر نیشابور سفر میکنند تشکیل میدهند. با استفاده از فرمول تعداد 167 نفر را به عنوان نمونه ی آماری انتخاب کرده و از طریق پرسشنامه اطلاعات را جمع آوری کرده ایم. برای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. بررسی فرضیات تحقیق نشان میدهد که متغییرهایی مانند رضایتمندی ، وفاداری و جاذبه های گردشگری در جذب گردشگر به شهر نیشابور موثر است.ولی انگیزه بر جذب گردشگر به شهر نیشابور تاثیر ندارد.