پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی تاثیر بازاریابی مستقیم بر رفتار خریداران کیک و کلوچه در شهر مشهد به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف + فایل دفاع پایان نامه
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی مستقیم بر رفتار خریداران کیک و کلوچه در شهر مشهد می باشد که به روش توصیفی و پیمایشی- مقطعی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه ی مشتریان شرکتهای تولید کننده کیک و کلوچه در شهرک صنعتی توس مشهد بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، پنج شرکت به عنوان خوشه انتخاب شدند که به روش تصادفی ساده 266 نفر از مشتریان به عنوان نمونه برگزیده شدند. جهت بررسی ارتباط بین متغیرهای تحقیق، به دلیل نبودن پرسشنامه ی استاندارد در زمینه ی بازاریابی مستقیم و رفتار خریداران از پرسشنامه ی پژوهشگر ساخته استفاده شد، که دارای دو بخش سوالات عمومی و اختصاصی می باشد. قسمت سؤالات عمومی شامل چهار سؤال در مورد جنسیت، تاهل، سن، میزان تحصیلات، و بخش تخصصی نیز شامل 41 سوال جهت سنجش متغیرهای تحقیق، است. برای بررسی ویژگی های جمعیت شناختی تحقیق از آمار توصیفی وبرای تعیین رابطه بین متغیرها و تأیید مدل، از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد که برای انجام این آزمونها از نرمافزار SPSS18 وAMOSاستفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که روشهای بازاریابی مستقیم بر رفتار خریداران کیک و کلوچه در شهرک صنعتی توس مشهدتأثیرمثبتی دارد.