پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی تاثیر تفاوت های فردی و حفظ فضای خصوصی بر نگرش کاربران فناوری اطلاعات به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
این پژوهش جهت بررسی تفاوت های فردی و نگرانی های مربوط به حفظ فضای خصوصی بر نگرش کاربران در راستای استفاده از فناوری اطلاعات با اقتباس از مدل اسچویک و همکاران (2013)، شکل گرفته است. بدون شک، آگاهی از تاثیر عوامل موثر بر ادراک کاربران در استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات می تواند نقش با اهمیتی در تنظیم و به کارگیری استراتژی های لازم جهت افزایش سطح امنیتی پایگاه های داده که وظیفه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران را دارد، داشته باشد و درنهایت منجر به ارتقای سطح کارایی تجارت الکترونیک شود.
برای دستیابی به این هدف، در فصل دوم، مروری بر تحقیقات انجام گرفته در طول سال های 1996 تا 2013 در قالب ادبیات موضوع ارائه گردیده است. سپس فرضیات تحقیق که شامل دو فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی است در فصل چهارم بیان شد. برای بررسی فرضیات مورد نظر از پرسشنامهای شامل 24سوال اختصاصی که از پنج قسمت گویههای مورد نظر نگرش، عزت نفس، بیگانگی از مشتری، نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی اطلاعات و اضطراب در استفاده از کامپیوتر تشکیل شده است، استفاده گردیده است.
جهت بررسی روایی پرسشنامه مورد استفاده از روایی محتوایی و صوری و روایی عاملی تاییدی استفاده گردیده است، همچنین پایایی یا قابلیت اعتماد پرسشنامه با توزیع 10 درصد تعداد کل پرسشنامهها و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. برای جمع آوری دادهها از روش نمونه گیری تصادفی ساده و برای تحلیل دادهها از نرم افزار اسمارت پی.ال.اس استفاده شد. نتایج تحلیلهای انجام شده در فصل چهارم ارائه گردیده است. در نتیجه بررسیها و تحلیلهای انجام شده در فصل چهارم این نتایج حاصل گردید که تفاوت های فردی و نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی اطلاعات بر نگرش تأثیر معنی داری دارند.