پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان نقش و جایگاه بازاریابی رابطه مند بر روی صادرات زعفران استان خراسان رضوی به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
پایانامه حاضر تحقیقی است که به منظور بررسی تأثیر بازاریابی رابطه مند بر روی صادرات زعفران در استان خراسان رضوی از دیدگاه مدیران انجام گردیده است.
در این تحقیق تأثیر عوامل شهرت طول عمر مشتری،سهم مشتری،ارزش آفرینی و حسن انتخاب مشتری به عنوان مؤلفه های بازاریابی رابطه مند بر میزان صادرات زعفران مورد بررسی قرار گرفت.روش تحقیق مورد استفاده از نوع کاربردی-همبستگی می باشدو ابزار مورد استفاده در تحقیق حاضر،پرسشنامه ای شامل 21 سؤال است که بر روی شرکت های زعفران در استان خراسان رضوی اجرا شد و سپس داده های خام با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج زیر بدست آمد:
1-بین ارزش طول عمر مشتری و صادرات زعفران رابطه معناداری وجود دارد
2-بین سهم مشتری و صادرات زعفران رابطه معناداری وجود دارد.
3-بین ارزش آفرینی و صادرات زعفران را بطه معناداری وجود دارد.
4- بین حسن انتخاب مشتری و صادرات زعفران رابطه معناداری وجود دارد.