عنوان مقاله : سرمایه فکری
قالب بندی : پاورپوینت
شرح مختصر : سرمایه فکری یک شرکت مجموع سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای آن است. داشتن کنترل بر این داراییها سازمان را قادر می سازد از یک طرف حاکمیت داخلی مؤثری داشته و از طرف دیگر، دارای روابط خارجی موفقی با مشتریان و تأمین کنندگان و سایرین باشد. بنابراین، ایجاب می کند که شرکت برای مدیریت، کنترل و گزارشگری سرمایه فکری اقداماتی انجام دهد. باید توجه داشت که ارزش محاسبه شده برای دارایی های نامشهود دقیق نیست و بیشتر روشهای اندازه گیری به دلیل اینکه بکارگیری آنها مشکل است و اطلاعات وشاخص های زیادی را لازم دارند و این شاخص ها به طور کامل تشریح نشده اند، پیاده سازی آنها در عمل با مشکلاتی روبرو خواهد بود.
فهرست :
سیر تاریخی سرمایه فکری
تعریف سرمایه فکری
سرمایه انسانی، ساختاری و مشتری
مزایای اندازه گیری سرمایه فکری
روشهای اندازه گیری سرمایه فکری
گیوی توبین
ترازنامه نامرئی
اندازه گیری مستقیم سرمایه فکری
ارزش بازار به دفتر
ارزش نامشهود محاسبه شده
حسابداری منابع انسانی
تعریف حسابداری منابع انسانی
روشهای اندازه گیری منابع انسانی
هزینه یابی منابع انسانی
ارزش جایگزینی
روش ضریب ارزش
روش بهای تمام شده تاریخی
نتیجه گیری