پس از سال ها بررسی نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن ساز به خوبی درک کرده بودم که مشکل اصلی دانشجویان انیمیشن و معماری این است که به اصل کار و مبنای این گونه نرم افزارها دقیقاً پی نبرده و همیشه به طور کلی با نرم افزار درگیر می شوند.
حال اینکه این قبیل برنامه ها از وسعت غیر قابل تصوری برخورداردار می باشند و برای بهره برداری صیحیح از این نرم افزار باید به قسمتی از آن رجوع کرد که مربوط به کارمان می شود. نبود منابعی ساده و روان در این امر نیز بی علت نبوده است. به طوری که این نرم افزار را به صورت کاملاً فلسفی و به دور از هر گونه هدف کاربردی مورد بررسی قرار داده و از اصل قضیه که توضیح ساده تکنیک های این برنامه است دور شده اند. ولی در ویژه حاضر با توجه تجربیان این جانب در امر بررسی سعی شده است که قسمت های کاربردی این برنامه را به صورت کاملاً تصویری برایتان تشریح کنم.
آشنایی با محیط کار1
ترسیم اشکال سه بعدی6
مکعب7
کره10
استوانه16
تیوب19
قوری22
مخروط23
کره26
لوله29
هرم31
پلان32
ترسیم اشکال توسعه یافته34
اجرام فضایی34
مکعب37
مخزن38
دوک39
استوانه41
Ring Wave41
منشور45
تیوب45
استوانه47
کپسول47
گوشه48
دیوار دو گوش50
آکاردئون50
درخت51
کنترل خصوصیات درخت52
دیوار55
نرده56
جابجا کردن اشکال57
چرخاندن اشکال57
تغییر ابعاد اشکال57
کپی گرفتن از اشکال58
ترسیم انواع پلکان59
ترسیم در64
تغییر رنگ دادن اشکال67
تغییر نام دادن اشکال68
انتخاب شکل69
انتخاب از طریق اسم
شامل 83 صفحه فایل word