چکیده:
برای یک شرکت پیمان کاری یک بانک اطلاعاتی درACCESS به شرح زیر تشکیل دهید:
الف) جدول پروژه شامل اطلاعات زیر:
1-کد پروژه 2-نام پروژه 3-تاریخ شروع پروژه 4-تاریخ اتمام پروژه 5-کارفرما 6- محل انجام پروژه 7-هزینه پروژه 8-مدیر پروژه
ب) جدول مشتری شامل اطلاعات زیر :
1-کد کارفرما 2-نام کارفرما 3-آدرس کارفرما 4-نوع کارفرما (حقیقی یا حقوقی) 5-تلفن 6-نماینده کارفرما 7-تعداد پروژه های انجام شده 8- نوع کارفرما (حقیقی- حقوقی)
ج) جدول مدیر پروژه(هر پروژه مدیری دارد که یکی از پرسنل شرکت است):
1-کد پرسنلی 2-نام ونام خانوادگی 3-تخصص 4-مدرک تحصیلی 5-تاریخ استخدام 6-تاریخ تولد د) جدول تجهیزات شامل اطلاعات زیر: 1-کد دستگاه 2-نام دستگاه 3-تحویل گیرنده 4-تاریخ خرید دستگاه 5-تاریخ ساخت دستگاه
رابطه ها:
• هر مشتری می تواند چندین پروژه داشته باشد اما هر پروژه مربوط به یک مشتری می باشد
• هر پروژه یک مدیر دارد و هر یک از پرسنل می توانند مدیریت چند پروژه را بر عهده داشته باشند.
• هر یک از تجیهزات می توانند در چند پروژه بکار گرفته شوند. زمان شروع و پایان بهره برداری از هر یک از تجهیزات در هر یک از پروژه ها نیز باید ثبت گردد.
پس از تعریف روابط فوق امکانات زیر را به پایگاه داده اضافه کنید :
• گزارشی ایجاد نمایید که در آن اطلاعات مربوط به پروژه هایی که در سال 1390 شروع شده اند درج گردد. در این گزارش لازم است که علاوه بر اطلاعات پروژه نام و تخصص مدیر پروژه نیز ذکر گردد.
• فرمی برای ورود اطلاعات پروژه ها تعریف کنید. امکان انتخاب مدیر پروژه باید از لیست وجود داشته باشد و تنها پرسنلی امکان انتخاب دارند که در هنگام شروع پروژه در پروژه دیگری وظیفه مدیریت را بر عهده ندارند.
• یک گزارش ایجاد نمایید که ارائه دهنده اطلاعات مدیران پروژه ها باشد. در ذیل مشخصات هر مدیر لیست تمامی پروژه هایی که مدیریت آنها را بر عهده داشته است نیز باید ذکر گردد.