یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پایان نامه با عنوان محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق بر اساس مدل زنجیره ارزش - WORD

اختصاصی از یارا فایل دانلود پایان نامه با عنوان محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق بر اساس مدل زنجیره ارزش - WORD دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه با عنوان محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق بر اساس مدل زنجیره ارزش - WORD


دانلود پایان نامه با عنوان محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق بر اساس مدل زنجیره ارزش - WORD

عنوان پایان نامه:  محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق بر اساس مدل زنجیره ارزش

قالب بندی :  word

شرح مختصر : 

بنگاهها بدنبال راهی هستند تا با ایجاد مزیت رقابتی و کاهش هزینه های تولید ،در بازار های هدف نسبت به رقبا سهم بیشتری داشته باشند.مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر ابزار مناسبی بودکه درسال 1985 برای ارزیابی وتعیین حوزه های کسب و کارمعرفی شد.این مدل کمک می کند تا تحلیل دقیق تری از سازمانها و شرکتهایی که توان ایجاد ارزش و مزیت رقابتی را دارند داشت. زنجیره ارزش مجموعه‌ای از عملیاتهایی است که در یک صنعت به صورت زنجیرگونه انجام می پذیرد تا به خلق ارزش منجر شود.محصولات از میان حلقه های این زنجیره عبور می کنند و در هر حلقه ارزشی به محصول نهایی افزوده می گردد. معمولاً، هر حوزه کسب و کاری می بایست یک زنجیره ارزش داشته باشد، به این معنی که شرکت های متنوع (از لحاظ نوع کسب و کار)، چندین زنجیره ارزش دارند، که به طور افقی یا عمودی با هم ارتباط دارند یا اگر استراتژی تنوع، خطوط کسب و کاری مستقل از هم را ایجاد نماید، از این مدل می‌توان برای دسته‌بندی وشناسایی فعالیتها و محاسبه میزان افزایش ارزش افزوده هرفعالیت استفاده کرد.اگر شرکتی بتواند درشناسایی وتحلیل فعالیتهای ارزش زای تولیدی بدرستی عمل کند و آن را مدیریت کند،در این صورت می تواند میزان تاثیرهر فعالیت در فازهای تولید را محاسبه و جهت حذف یا توسعه فعالیتی خاص با آگاهی کامل از وضعیت موجود و نتیجه آتی اقدام نمود. در این تحقیق بر مبنای  مدل پورتر فعالیتهای ارزش زای شرکت خزر برق در دو بخش اصلی وفرعی شناسایی و هزینه های فعالیتها در هر فاز ومجموع آنها وهمچنین میزان ارزش افزایی هر فعالیت و هر فاز و در نهایت در انواع محصولات این شرکت به طور جداگانه دقیق محاسبه میگردد.شرکت خزر برق می تواند از نتایج بدست آمده در اصلاح فرآیند تولید و تغییر در میزان تولید انواع محصولات و همچنین بازنگری در بخشهای فروش وخدمات پس از آن ،استفاده نماید.

فهرست :

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقیق....................................................................................................................................1

1-1- مقدمه...........................................................................................................................................................2

1-2- بیان مسئله .................................................................................................................................................3

   1-2-1- شناسایی فعالیتهای شرکت................................................................................................................4

1-3- اهمیت وضرورت تحقیق ............................................................................................................................4

1-4- هدف کلی و اهداف جزئی تحقیق...............................................................................................................5

1-5- سوال یا فرضیه تحقیق ..............................................................................................................................5

1-6- چارچوب نظری و مدل تحلیلی تحقیق......................................................................................................6

1-7- تعریف عملیاتی ونظری ٬ اصطلاحات.........................................................................................................7

   1-7-1- فعالیتهای اصلی..................................................................................................................................8

   1-7-2- فعالیتهای حمایتی.............................................................................................................................8

1-8- قلمرو زمانی ومکانی تحقیق.......................................................................................................................9

فصل دوم: ادبیات تحقیق...........................................................................................................10

2-1- مقدمه.........................................................................................................................................................11

2-2- مدل زنجیره ارزش پورتر..........................................................................................................................11

   2-2-1- ملاحظات مدل پورتر .......................................................................................................................13

   2-2-2- ارزش افزوده چیست؟....................................................................................................................13

 2-2-3- روش‌های محاسبه ارزش افزوده ]23[..........................................................................................13

2-3- نگرش زنجیره ارزش در طراحی زنجیره تامین.......................................................................................15

2-4- علت استفاده پورتر از زنجیره ارزش.......................................................................................................15

2-5- حاشیه سود ]30[....................................................................................................................................16

2-6- زنجیره تامین........................................... ................................................................................................17

2-7- ایجاد مزیت در هزینه بر اساس زنجیره ارزش........................................................................................17

2-8- طراحی مدل زنجیرة ارزش در ابعاد کلی صنعت....................................................................................20

2-9- ده عامل پیشران در هزینه ها..................................................................................................................21

2-10- مدل مفهومی زنجیره ارزش تسهیم اطلاعات.........................................................................................21

2-11- چه مواردی هزینة فعالیت های زنجیرة ارزشی را تعیین می نمایند ؟..................................................24

   2-11-1- محرکهای ساختاری هزینه.............................................................................................................25

   2-11-2- محرکهای اجرایی هزینه................................................................................................................25

   2-11-3- رقابت هزینه ای .............................................................................................................................26

    2-11-3-1- سه بخش در زنجیر ارزشی شرکت تفاوت هزینه بر حسب رقبا..............................................26

    2-11-3-2- تصحیح معایب هزینه ای مربوط به عرضه کننده ( فروشنده )...............................................26

   2-11-3-3- اصلاح معایب هزینه های داخلی............................................................................................26

2-12- تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش................................................................................................................29

2-13- زنجیره ارزش و تجزیه و تحلیل هزینه..................................................................................................30

2-14- تعریف زنجیره ارزش به منظور تجزیه و تحلیل هزینه.........................................................................30

2-14-1- رفتار هزینه ها....................................................................................................................................31

2-15- پیشینه تحقیق ......................................................................................................................................31

     2-15-1- تحقیقات داخلی...........................................................................................................................31

         2-15-1-1- تحلیل زنجیره ارزش در خوشه مبلمان تهران....................................................................31

           2-15-1-2- مقاله تاثیرات فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش سازمانی...............................................34

         2-15-1-2-1- برنامه ریزی منابع انسانی چیست؟..............................................................................34

         2-15-1-2-2- تحلیل زنجیره ارزش صنایع فرآوری سیب زمینی استان اردبیل.]20[......................36

   2- 15-2- تحقیقات خارجی..........................................................................................................................40

       2-15-2-1- نوآوری زنجیره ارزش...........................................................................................................40

       2-15-2-2- زنجیره ارزش........................................................................................................................40

       2-15-2-3- راهنمایی برای تحلیل زنجیره ارزش...................................................................................40

 

فصل سوم:روش تحقیق......................................................................................................................................42

3-1- روش تحقیق: کاربردی- توصیفی............................................................................................................43

3-2- جامعه آماری............................................................................................................................................43

3-3- متغیرها....................................................................................................................................................43

3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات........................................................................................................................43

3-5- روایی ابزار................................................................................................................................................44

3-6- مراحل اجرا.............................................................................................................................................. 44

3-7- روش محاسباتی...................................................................................................................................... 44

3-7-1- نحوه محاسبه ارزش افزوده............................................................................................................... 45
     3-7-1-1- روش تفریقی..............................................................................................................................45

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل آماری................................................................................................................... 46

4-1- مقدمه.........................................................................................................................................................47

   4-1-1- انواع تابلو ها از نظر سطح ولتاژ.......................................................................................................47

4-2- بررسی سوال فرعی اول تحقیق...............................................................................................................48

   4-2-1- مرحله اول تدارکات ورودیها............................................................................................................48

 

4-2-2- مرحله دوم: عملیات ساخت و تولید...................................................................................................49

   4-2-2-1- قسمت های مختلف کارگاه تابلو سازی....................................................................................49

   4-2-2-1-1- قسمت فلز کاری ....................................................................................................................49

   4-2-2-1-2- قسمت رنگ...........................................................................................................................50

   4-2-2-1-3- قسمت مونتاژ الکتریکی........................................................................................................52

     4-2-3- مرحله سوم: تدارکات خروجی.....................................................................................................53

     4-2-4- مرحله چهارم: بازاریابی و فروش..................................................................................................53

     4-2-5- مرحله پنجم :خدمات پس از فروش.............................................................................................53

4-3- بررسی سوال دوم فرعی .......................................................................................................................54

     4-3-1- مرحله اول : تدارک ورودیها........................................................................................................54

     4-3-2- مرحله دوم: ساخت و تولید..........................................................................................................56

     4-3-2-1- لیست هزینه های مراحل تولید درانواع محصولات ...............................................................58

     4=3-3- مرحله سوم:تدارکات خروجیها...................................................................................................68

     4-3-4- مرحله چهارم:بازار یابی وفروش....................................................................................................70

     4-3-5- مرحله پنجم: خدمات پس از فروش .............................................................................................71

4-4- بررسی سوال سوم فرعی.........................................................................................................................74

     4-4-1- سهم ومیزان هرکدام ازفعالیتهای ارزشی درارزش افزوده کل.....................................................74

     4-4-2- محاسبه در صد هزینه های هر فاز ...............................................................................................74

     4-4-3- درصد ارزش افزوده هر فعالیت در انواع محصول .......................................................................77

     4-4-4- درصد ارزش افزوده ایجاد شده در انواع محصولات....................................................................82

فصل پنجم:نتیجه گیری.....................................................................................................................................84

5-1- مقدمه .......................................................................................................................................................85

5-2- مقایسه با دیگر تحقیقات.........................................................................................................................86

   5-2-1- شرکت خزر برق ساحل....................................................................................................................86

   5-2-2- مبلمان خوشه تهران........................................................................................................................86

   5-2-3- شرکت خودرو سازی ایران..............................................................................................................86

   5-2-4- زنجیره ارزش صنایع منتخب استان اردبیل....................................................................................87

   5-2-5- بهبود مستمر زنجیره های ارزش تأمین.....................................................................................87

   5-2-6- تاثیرات فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش......................................................................................87

   5-2-7- نوآوری در زنجیره ارزش..................................................................................................................88

  5-2-8- زنجیره ارزش.................................................................................................................................89

    5-2-9-راهنمایی برای تحلیل زنجیره ارزش...............................................................................................89

5-3- محدودیتهای تحقیق................................................................................................................................89

5-4- محدودیتهای محقق...................................................................................................................................90

5-5- پیشنهاد به شرکت خزر برق.....................................................................................................................91

5-6- پیشنهاد به دیگر محققین.........................................................................................................................91

5-7- نتیجه گیری..............................................................................................................................................92

منابع....................................................................................................................................................................93

فهرست جدول ها

 

جدول (4-1)لیست هزینه های ساخت تابلو 160 آمپر.....................................................................................58

جدول (4-2) لیست هزینه های ساخت تابلو 250 آمپر....................................................................................60

جدول (4-3)لیست هزینه های ساخت تابلو 400 آمپر.....................................................................................62

جدول (4-4)لیست هزینه های ساخت تابلو 630 آمپر....................................................................................65

جدول (4-5) هزینه های هرفاز تولید در انواع محصولات شرکت...................................................................68

جدول (4-6) هزینه های هرفاز از زنجیره ارزش تابلو برق..............................................................................73

جدول ( 4-7)در صد هزینه های هر فاز از زنجیره ارزش..................................................................................75

جدول (4- 8 )میزان ارزش افزوده هر فاز از زنجیره ارزش(به تومان)..............................................................76

جدول (4-9)درصد ارزش افزوده هر محصول (به تومان)..................................................................................83

 فهرست نمودارها٬ عکسها و نقشه ها

 شکل( 1-1 ) زنجیره ارزش مدل پورتر]18[..........................................................................................................6

شکل (1-2 )زنجیر هارزش تابلوهای برق شرکت خزربرق....................................................................................7

شکل( 2 - 1) سیستم زنجیره ارزشی..................................................................................................................25

شکل(2-2)زنجیره ارزش جهانی مبلمان چوبی...................................................................................................32

شکل(4- 1)زنجیره ارزش تابلو برق شرکت خزر برق..........................................................................................48

شکل(4 - 2) مراحل اجرایی سیستم شستشو و رنگ.........................................................................................51

شکل(4- 3)زنجیره ارزش در بخش تدارک ورودیها...........................................................................................54

شکل (4 4)زنجیره ارزش فاز ساخت و تولید....................................................................................................57

شکل(4-4)زنجیره ارزش در بخش تدارک خروجیها..........................................................................................69

شکل(4-5 )زنجیره ارزش در بخش بازاریابی وفروش..........................................................................................70

شکل(4-6)زنجیره ارزش در بخش خدمات پس از فروش...................................................................................72

شکل(4-7)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزش درتابلو برق 160 آمپر............................................77

شکل(4-8)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزش درتابلو برق 250 آمپر...........................................78

شکل(4- 9)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزش درتابلو برق 400 آمپر............................................79

شکل(4-10)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزش درتابلو برق 630 آمپر...........................................80

شکل(4-11) درصد ارزش افزوده در انواع محصولات...........................................................................................81

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.