فصل اول: آشنایی با 1
1) تعریف، اهداف و کاربرد -1 14..................................................................................................
2) انواع تابلوهای متغیر خبری -1 15...............................................................................................
1-2 ) تابلوهای ثابت -1 15........................................................................................................
2-2 ) تابلوهای متحرک -1 15....................................................................................................
3) انواع تکنولوژی تابلوهای متغیر خبری -1 16...............................................................................
1-3 ) دیسک گردان -1 16.........................................................................................................
2-3 ) دیود منتشر کننده نور -1 16.............................................................................................
3-3 ) فیبر نوری -1 17..............................................................................................................
4-3 ) هیبرید..................................................................................................................... 18 -1
4) نمایش ماتریس پیغام در تابلوهای -1 20.........................................................................VMS
5) فرآیند طراحی -1 21......................................................................................................VMS
1-5 ) جمع آوری اطلاعات -1 23..............................................................................................
2-5 ) تعیین نوع تابلو -1 23.......................................................................................................
3-5 ) انتخاب محل و سایت مورد نظر برای تابلوهای -1 24........................................VMS
4-5 ) طراحی سایت -1 25.........................................................................................................
6) انتخاب پیغام -1 27....................................................................................................................
1-6 ) پیغامهای معمول -1 27.....................................................................................................
2-6 ) پیغامهای خاص -1 27......................................................................................................
3-6 ) تعیین سرعت، فاصله و زمان در متن پیغام -1 28.............................................................
4-6 ) نحوه نمایش و تغییر پیغامها -1 29..................................................................................
34.................................................................................VMS فصل دوم: چگونگی نصب تابلوهای
1) فاصله هدف -2 35................................................................................................................
2) فاصله دید -2 35...................................................................................................................
3) جانمایی عمودی -2 36.........................................................................................................
4) جانمایی افقی -2 37..............................................................................................................
5) قوس های افقی -2 40............................................................................................................
6
46..................................................(VMS) فصل سوم الگوریتم های مختلف تابلوهای متغیر خبری
موجود VMS 2) مروری بر سیستم های -3 50...............................................................................
سازگار با خصوصیات رفتاری رانندگان VMS 3) سیستم نوین -3 53............................................
VMS 1-3 ) الگوریتم تعیین پیغام -3 54..................................................................................
2-3 ) مدل عکس العمل راننده -3 55.........................................................................................
VMS 3-3 ) کاوشگر کنترلی -3 55..........................................................................................
بر رفتار بهنگام رانندگان VMS 4) بررسی میزان تأثیر نوع پیغام -3 64..............................................
VMS 1-4 ) انواع پیغام های قابل نمایش توسط -3 66...........................................................
(Stated Preference) 2-4 ) بررسی اولویت های مقرر -3 67.........................................
بر رفتار بهنگام رانندگان VMS 3-4 ) میزان تأثیر نوع پیغام -3 68...........................................
1-5 ) ساختار مدل -3 73............................................................................................................
2-5 ) تحلیل مدل -3 77.............................................................................................................
فصل چهارم: ارائه متدولوژی جهت مکانیابی (بهینه سازی موقعیت ها) تابلوهای متغیر خبری
در آزادراه ها (VMS)
1) مقدمه............................................................................................................................... 83 -4
(VMS) 1-1 ) بررسی نصب تابلوهای متغیر خبری -4 86.....................................................
(VMS) 2) ارائه متدلوژی جهت مکان یابی تابلوهای متغیر خبری -4 87........................................
3) منافع بالقوه انحراف ترافیک -4 88..............................................................................................
4) منافع حاصله از نصب هر تابلو -4 90..........................................................................................
ها................................................................................................. 93 VMS 5) همبستگی متقابل -4
6) مکان یابی تابلوهای متغیر خبری با الگوریتم ژنتیک -4 94...........................................................
1-6 ) مروری بر الگوریتم ژنتیک و نحوه پیاده سازی آن -4 95.................................................
2-6 ) برنامه الگوریتم ژنتیک -4 105 .........................................................................................
106 .......................................................................Production Tailory 3-6 ) تولید -4
107 .......................................................Crossover Tailoring 4-6 ) عملگر ترکیب -4
7
8
110 .........................................................Mutation Tailoring 5-6 ) عملگر جهش -4
VMS 6-6 ) اولویت موقعیت -4 112 .....................................................................................
7) بهینه سازی تابلوهای خبری متغیر قابل حمل -4 112...................................................................
ماخذ منابع و
چکیده انگلیسی