چکیده ۱
مقدمه ۲
بخشاول : کلیات ۳
۱ : دستگاه های تکیه گاهی پلها ۴ ‐۱
۱ : تقسیم بندی دستگاه های تکیه گاهی ۵ ‐۱‐۱
۲ : پیشنهادات آشتو برای دستگاههای تکیه گاهی ۵ ‐۱‐۱
۳ : تکیه گاه های الاستومری ۶ ‐۱‐۱
۲ : جداسازی لرزه ای پلها ۷ ‐۱
۳ : ضوابط آئین نامه در مورد پلهای جداسازی شده ۹ ‐۱
فصل دوم : معرفی جداسازی لرزه ای ۱۳
۱ : مفهوم جداسازی لرزه ای ۱۴ ‐۲
۲ : انواع سیستم جداساز پایه و بررسی اثرات آنها ۱۶ ‐۲
۱ : سیستم الاستومتریک ۱۶ ‐۲‐۲
۱۷ N.R.B ۱ : سیستم ‐۱‐۲‐۲
۱۸ N.Z. ۲ : سیستم ‐۱‐۲‐۲
۱۹ (F-REI) ۳ : جداکننده های الاستومریک مسلح شده توسط الیاف ‐۱‐۲‐۲
۲ : سیستم جداکننده اصطکاکی (لغزشی) ۱۹ ‐۲‐۲
۳ : سیستم جداکننده ترکیبی الاستومر و لغزنده ها ۱۹ ‐۲‐۲
۳ : ضربه گیرها برای کاهش حداکثر تغییر مکان جداساز ۲۰ ‐۲
۱ : حداکثر تغییر مکان جداساز ۲۰ ‐۳‐۲
۲ : ضربه گیرهای چند جهته با استفاده از لاستیک ۲۱ ‐۳‐۲
۳ : ضربه گیرهای چند جهته با استفاده از تیرهای فولادی باریک شونده ۲۱ ‐۳‐۲
۴ : انعطاف پذیری ۲۲ ‐۲
۵ : کاربرد جداسازها در پلها ۲۶ ‐۲
فصل سوم : مروری بر کارهای انجام شده ۴۳
۱ : مقدمه ۴۴ ‐۳
۲ : یک سیستم جداسازی برای پلهایی که تحت تحریک زمین قرار دارند ۴۴ ‐۳
۳ : سختی الاستیک الحاقی برای کاهش تغییر مکانهای جداساز در پلهای ‐۳
جداسازی شده نزدیک گسل
۴۸
۴ : بررسی عملکرد یک پل حین لغزش عرشه و برخورد کوله ها تحت یک زلزله ‐۳
شدید
۵۱
۵ : بررسی اثر ضربه قسمت های مختلف روسازه در یک پل بلند جداسازی شده ۵۳ ‐۳
ز
تحت اثر زلزله
۶ : کاهش اثر ضربه در پلهای بلند در حین زلزله ۵۷ ‐۳
فصل چهارم : نحوه و روشمدلسازی ۵۹
۱ : مقدمه ۶۰ ‐۴
۲ : بررسی فلسفه جداسازی با استفاده از مدل یک درجه آزادی ۶۰ ‐۴
۳ : معرفی نرم افزار ۶۴ ‐۴
۶۶ ( FNA ۴ : بررسی روش تحلیل مودال (تحلیل مودال ‐۴
۱ : جمع آثار مودها ۶۶ ‐۴‐۴
۲ : سختی موثر المانهای پیوند ۶۸ ‐۴‐۴
۳ : میرایی مودال ۶۹ ‐۴‐۴
۴ : میرایی مربوط به حالات بارگذاری ۶۹ ‐۴‐۴
۵ : میرایی مرکب ناشی از مصالح ۷۰ ‐۴‐۴
۶ : فرایند حل معادلات ۷۰ ‐۴‐۴
۷۱ Sap ۵ : مدلسازی با استفاده از برنامه 2000 ‐۴
۱ : المان پیوند ۷۲ ‐۵‐۴
۲ : مشخصات المان صرفًا فشاری ۷۲ ‐۵‐۴
۳ : مشخصات المان صرفًا کششی ۷۲ ‐۵‐۴
۶ : معرفی نحوه و روش مدلسازی ۷۲ ‐۴
۷ : رکوردهای انتخاب شده ۸۲ ‐۴
فصل پنجم : بررسی نتایج و مقایسه ۸۶
۱ : مقدمه ۸۶ ‐۵
۲ : مدل پل با شرایط واقعی ۸۶ ‐۵
۳ : مدل پل با جداساز به جای نئوپرن ۸۷ ‐۵
۴ : مدل پل با جداساز و متوقف کننده تغییر مکان ۸۹ ‐۵
۵ : مقایسه کمی نتایج در جهت طولی ۹۴ ‐۵
۶ : بررسی نیروهای ایجاد شده در پل در جهت عرضی ۱۱۲ ‐۵
۷ : تغییر مکان نسبی عرشه و سرستون در جهت طولی و عرضی ۱۲۰ ‐۵
فصل ششم : نتیجه گیری ۱۲۳
۱ : نتیجه گیری ۱۲۴ ‐۶
پیشنهادات ۱۲۵
منابع ۱۲۷
چکیده انگلیسی ۱۳۳