پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی رابطه میان عناصر آمیخته بازاریابی خدمات و افزایش سهم بازار بیمه جامع عمر وپس انداز
(مطالعه موردی شرکت بیمه آسیا استان خراسان رضوی) به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
امروزه بیمه یکی از ابزارهای مهم اقتصادی واجتماعی است که اتکاء به آن دربخش های مختلف تجاری، خدماتی واقتصادی اجتناب ناپذیر بوده وبعنوان یک صنعت، دررشد وتوسعه اقتصادی پایدار کشورها نقش مهم وتأثیرگذاری دارد. در این بین، بیمه نامه های عمر وپس انداز، هم به جهت تأمین نیازمالی افرادخانواده بعداز فوت سرپرست آن، وهم به جهت پس اندازی، درمیان انواع بیمه نامه ها دارای موقعیتی ممتاز هستند. اما علی رغم وجود مزایای فوق، به زعم آمار وارقام، این نوع بیمه نامه ها ازجایگاه مناسبی درکشور برخوردار نیستند.
دراین تحقیق باتوجه به نقش انکارناپذیرآمیخته بازاریابی خدمات در افزایش فروش و سهم بازار این بیمه نامه ها، مدل آمیخته بازاریابی خدمات هفت عنصری بیتنر و بوم (1984) مورداستفاده قرارگرفت و رابطه هریک از عناصرهفتگانه آن، ازطریق آزمون اسپیرمن ، با افزایش سهم بازار بیمه جامع عمر وپس انداز شرکت بیمه آسیا استان خراسان رضوی سنجیده شد. نتایج آزمون نشان می دهد که عناصر توزیع و شواهد فیزیکی با افزایش سهم بازار بیمه عمر ارتباط معناداری دارند. بین سایر عناصر محصول، قیمت، ترفیع، مشارکت و فرایند رابطه معناداری با افزایش سهم بازار بیمه عمر شرکت بیمه آسیا استان خراسان رضوی ، بدست نیامد.